صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی گزارش هلال احمر در خصوص سیل در کمیسیون امور داخلی کشور

بررسی گزارش هلال احمر در خصوص سیل در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی گزارش هلال احمر در خصوص سیل اخیر با حضور رئیس حجمعیت هلال احمر در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون رئیس جمعیت هلال احمر حضور یافت و گزارشی را در خصوص فعالیت هلال احمر در سیل اخیر به اعضای کمیسیون ارائه کرد. به طور کلی ۲۴ استان در سیل اخیر درگیر بودند که درگیری ۵ استان از همه بیشتر بود.

وی در ادامه اظهار کرد: اولویت هلال احمر در این سیل انجام عملیات امداد و نجات بوده است. در سیل اخیر ۲۴ هلی کوپتر هلال احمر همگی درگیر سیل بوده و در مجموع ۹۱۳ ساعت پرواز انجام شده است. در مجموع دو هزار نفر از امدادگران و مردم با هلی کوپتر جا به جا شده‌اند و ۴۵۵ هزار نفر از سیل نجات پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارشی که ارائه شد در سیل اخیر ۲۹۰ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند. با انجام تمام اقدامات لازم نظیر برپایی کمپ، تأمین تغذیه و مواد بهداشتی تلاش شده تا مشکلات مردم مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده برای کمک به سیل زدگان تاکید کرد: در مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۵۰ میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شده است و ۱۴ کشور نیز کمک‌های خود را ارسال کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.