صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حمایت از صنعتی‌سازی‌ طرح‌های فناورانه در دستور کار برنامه نانومچ ستاد نانو
حمایت از صنعتی‌سازی‌ طرح‌های فناورانه در دستور کار برنامه نانومچ ستاد نانو

حمایت از صنعتی‌سازی‌ طرح‌های فناورانه در دستور کار برنامه نانومچ ستاد نانو

همزمان با برگزاری هفتمین دوره برنامه نانو مچ از سوی طرح‌های صنعتی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو فراخوان ارسال طرح‌های مرتبط با این حوزه را برای فناوران منتشر کرد.

پژوهش-گرنت-آزمایشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، برنامه نانو مچ (Nano Match) با هدف شناسایی و حمایت از طرح‌های دارای پتانسیل تجاری‌سازی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، بر این اساس هفتمین دوره برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو در دستور این ستاد قرار گرفته است.

فناوران، شرکت‌های نوپا، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی به‌عنوان طرف عرضه و شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و مستقل به‌عنوان طرف تقاضا، از جمله مخاطبان این برنامه هستند و می‌توانند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری طرح‌های فناورانه خود را در سامانه ثبت طرح نانومچ بارگذاری کنند.

طرح‌های پذیرفته‌شده در این برنامه، فرصت استفاده از تسهیلات، خدمات و امکانات در دسترس را خواهند داشت. “دریافت تأییدیه نانومقیاس”، “تسریع در فرآیند تجاری‌سازی”، “حمایت کامل از ثبت اختراع خارجی”، “فرصت حضور در رویدادهای سرمایه‌گذاری”، “حمایت از خرید مواد اولیه و راه‌اندازی خط‌تولید”، “توسعه طرح و یا محصول متناسب با نیاز صنعت و بازار”، “حضور در رویدادهای آموزشی طراحی شده مختص برنامه”، “اعتبار شبکه آزمایشگاهی برای تکمیل مستندات و تست‌های کارایی”، “بهره‌مندی از مشاوره در زمینه‌های مختلف مدیریت کسب‌وکار، مالی و حقوقی”، “انجام مطالعه بازار و شناسایی تهدیدها، فرصت‌ها و چالش‌های مسیر تجاری‌سازی طرح” و “فرصت حضور در دوازدهمین نمایشگاه سالیانه فناوری نانو و معرفی در جشنواره برترین‌های نانو” از جمله فرصت‌هایی که با حضور در نانومچ در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

طرح‌های ارسالی به نانو مچ باید مبتنی بر فناوری نانو بوده و نمونه اولیه‌ای از آنها ساخته شده باشد، ضمن آنکه طرح‌های ارسالی باید سطح نوآوری قابل قبولی داشته و در صورت وجود محصول مشابه داخلی از منظر کیفیت، خواص، کارایی و ملاحظات اقتصادی نسبت به آن از مزیت قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار باشند.

معیار نانویی بودن این برنامه شامل سه شرط “از فناوری نانو و دانسته‌های علمی نانومقیاس (۱۰۰-۱ نانومتر) استفاده‌شده باشد”، “کارکرد یا ویژگی محصول با فناوری نانو بهبود یافته باشد” و “فرآیند تولید محصول مهندسی باشد” تعیین شده است.

در این برنامه همچنین در تجاری شاخص‌هایی چون “توسعه و بهینه‌سازی محصول برای کاربرد صنعتی مشخص”، “امکان تأمین مواد اولیه در داخل کشور”، ” امکان تولید صنعتی محصول”، “بررسی رقبای داخلی و خارجی”، “بررسی قیمت تمام شده محصول و رقابت‌پذیری آن در بازار”، “حجم بازار موجود و یا پتانسیل آتی بازار” و “مزیت رقابتی محصول در مقایسه با محصولات مشابه” در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.