صفحه اصلی / سرخط خبرها / آغاز چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو
آغاز چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو

آغاز چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو

آیین افتتاح چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و اجلاس جهانی صدا با حضور مسؤولان، پیشکسوتان، میهمانان داخلی و خارجی و نامزدهای بخش‌های مختلف آغاز شد.

مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی رادیو با حضور مهمانان داخلی و خارجی در ساختمان شهدای رادیو آغاز به کار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، بنا بر این گزارش، در طول مدت برگزاری جشنواره ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف با موضوع رادیو از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره نیز تجلیل خواهد شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای مراسم نورالدین جعفری، دبیر جشنواره به عنوان نخستین سخنران مراسم با خوشامد به حضار جشنواره گفت: جشنواره و رقابت‌های رسانه‌ای بر بستری از رفاقت، در فضای رقابتی سالم و مبتنی بر تکنیک و تجربه قطعا به ارتقاء سطح برنامه سازی منجر خواهد شد. آنچه در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره مشاهده شد، ارتقای مهندسی ساختار و محتوا و نگاه بدیع به موضوعات جدید بود که هنرمندان داخلی و خارجی به خوبی آن را به منصه ظهور گذاشتند.

جعفری افزود: طرح موضوعات ارزشی و مهم همچون چهل سالگی انقلاب اسلامی، محیط زیست، صلح جهانی، ایثار و فداکاری، حمایت از کالای ایرانی و دیگر موضوعات مهم در بخش‌های متفاوت جشنواره و برنامه‌های شنیدنی و خلاقانه رسیده به جشنواره نشان از همت و جدیت برنامه‌سازان به موضوعات روز دارد که قابل تقدیر است.

دبیر جشنواره چهاردهم رادیو ادامه داد: حضور مخاطب مردمی که این روزها به واسطه فضایی که با نگاه مثبت به آن، می‌توان آن را بستر ارتباطی مناسب رسانه و مردم دانست در بخش مردمی جشنواره نویدبخش ارتباطات موثر رادیو با فضای بیرون استودیو و سپردن کار تخصصی به مخاطب تخصصی است که با استقبال بسیار خوب مخاطبان رسانه همراه شد.

وی اظهارداشت: در بخش مردمی ۶۲۳ اثر با موضوعات مختلف به دبیرخانه واصل شد. همچنین در بخش آزاد ۱۷۶ – ویژه ۱۵- مستمر ۱۳۸ عنوان (۸۰۸ ساعت) ـ بین الملل ۱۵۰ برنامه در ۸ قالب اعلامی ـ که جوایز برنامه‌های برگزیده در افتتاحیه و اختتامیه تقدیم منتخبان می‌شود.

وی در ادامه عنوان داشت: ششمین اجلاس جهانی صدا با هدف ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های پژوهش محور و مستند و افزایش دانش برنامه‌سازی مبتنی بر علم روز و تحقیقات میدانی و تخصصی و طرح آخرین نظریات در حوزه رسانه رادیو، فرصتی فراهم کرده است تا مفاخر پژوهش و متخصصان حوزه‌های علوم متفاوت، آگاهی‌های روز و نتایج پژوهش‌ها را در اختیار برنامه سازان قرار دهند. امید است برنامه سازان از نتایج و عواید این پژوهش‌ها که منتشر خواهد شد بهره گیرند و برنامه‌های موفق و پژوهش محور تولید و ارائه کنند.

جعفری افزود: امیدوارم با همراهی همکاران برنامه‌ساز داخلی و خارجی روزهای خوبی را در جشنواره تجربه کنیم و در کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی که با هدف آموزش و ارتقای تخصصی سطح برنامه سازی و محتوایی برگزار می‌شود این انتقال تجربه به خوبی صورت گیرد.

دبیر جشنواره بین المللی رادیو خطاب به مهمانان خارجی جشنواره گفت: شما میهمانان محترم خارجی مستحضر باشید که ایران دروازه تمدن چندین هزار ساله فرهنگ، تمدن و هنر است. از شما به عنوان سفیران هنر از کشورهای مختلف تقاضا دارم در این چند روز، ایران را خوب بشناسید. این هنر شما سفیران خلاق خواهد بود که چهره واقعی ایران را در برنامه‌های آتی خود، هنرمندانه به جهان معرفی کنید.

به گزارش فارس، پس از آن جوایز نوبت اول جشنواره در بخش فضای مجازی به شرح زیر اهدا شد:

در بخش محتوای صدامحور ویدئویی لوح تقدیر و جایزه دوم به طور مشترک به اثر برنامه «امیرکبیر» از زهره محقق و «رادیو سلامت» اثر سارا پورجعفر اهدا شد و تندیس و جایزه اول به اثر «دهه نودی‌ها» از مونا شکری رسید. همچنین در بخش فضای مجازی تعاملی، لوح تقدیر و جایزه دوم به «رادیو گفت‌وگو» و «گفت‌وگوی اقتصادی» از سمیرا اکبری اهدا شد و تندیس و جایزه اول نیز به «رادیو جوان» برنامه «جوان ایرانی سلام» کاری از آذر شیشه‌گر رسید و در بخش «فضای مجازی تعاملی رقابت بین شبکه‌ها» تندیس و جایزه این بخش به هادی زینالی از رادیو گفت‌وگو اهدا شد.

همچنین پخش نماهنگی با موضوع رادیو و اجرای کنسرت از بخش‌های دیگر برنامه بود و پس از آن محمد اخگری دبیر اجلاس جهانی صدا در سخنانی گفت: صدا در عصر رسانه‌های نوین، دوران جدیدی را تجربه می‌کند و بهره‌گرفتن از ظرفیت تعاملی اینترنت، انتشار محتوای تولیدی کاربران در بستر پادکست و ارائه خدمات از جمله همین این موارد است.

وی  با بیان اینکه رادیو هنوز عرصه های تازه ای در فضای میان رسانه ای تجربه خواهد کرد و عصر شبکه از اهمیت صدا نکاسته است، درباره آثار ارسالی به جشنواره عنوان داشت: امسال فراخوان مقالات در ۶ محور با همکاری ای بی یو و دانشگاه صداوسیما از دی ماه ۹۷ اعلام شد و در نتیجه ۱۶۲ مقاله در دبیرخانه پذیرفته شد. پس از آن کار تجمیع و گردآوری ادبیات تحقیق و پژوهش شامل ۷۰ عنوان کتاب در قالب مجله الکترونیکی، انتشار پنج عنوان کتاب، برنامه‌ریزی برای حضور مهمانان خارجی برای برگزاری پنل های علمی از دیگر اقدامات اجلاس بود. مقالات دریافتی از نظر تکثر و رتبه علمی وضعیت مطلوبی داشت و پژوهشگران بر مبنای نظریات علمی، ظرفیت‌های فرهنگی مان را در نظر گرفتند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.