چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با احتمال پیروزی یک کمدین
برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با احتمال پیروزی یک کمدین

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با احتمال پیروزی یک کمدین

اوکراینی‌ها امروز (یکشنبه) برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری میان رئیس جمهور فعلی و یک کمدین و طنزپردازی که سابقه سیاسی ندارد، به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

زلنسکی و پوروشنکو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دور دوم انتخابات در حالی برگزار می‌شود که براساس نتایج نظرسنجی‌ها، “ولودیمیر زلنسکی” کمدین، پیشتاز انتخابات خواهد بود. هر دو کاندیدای ریاست جمهوری طرفدار غرب بوده و خواهان حضور اوکراین در صف کشورهای غربی هستند.

در دور اول انتخابات زلنسکی که یک کمدین و طنزپرداز بدون سابقه سیاسی است، موفق شد با کسب ۳۰.۰۲ درصد آرا در مقام نخست قرار گیرد و پس از وی، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین با ۱۶.۸۶ درصد آرا قرار گرفت. هیچ یک از کاندیداها در دور اول انتخابات موفق نشدند بیش از ۵۰ درصد آرا را از آن خود کنند، بر همین اساس انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در این میان سرمایه گذاران نیز به دنبال دریافت تضمین از کاندیدای پیروز و رییس جمهور آتی اوکراین برای سرعت بخشیدن به اصلاحات و حفظ کمک‌های خارجی و افزایش سرمایه گذاری خارجی در این کشور هستند.

زلنسکی وعده داده است که با فساد در این کشور ۴۲ میلیون نفری که یکی از کشورهای فقیر در اروپا است، مبارزه کند.

مری اوهاگان، رئیس اجرایی مؤسسه دموکراتیک ملی اوکراین اعلام کرد: زمانی که پوروشنکو انتخاب شد وضعیت دشواری در سال ۲۰۱۴ به ارث برد؛ بسیاری از اصلاحات اجرا شدند اما او نتوانست در این دوران رأی دهندگان را قانع کند که او در مبارزه با فساد جدی است.

زلنسکی تاکنون شیوه‌های مرسوم در مبارزات انتخاباتی را به کار نگرفته است. او در هیچ تجمعی شرکت نکرده و تنها چند مصاحبه با رسانه‌ها داشته است.

ابزار اصلی او در جریان مبارزات انتخاباتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.