صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتراضات ضد دولتی در صربستان از سر گرفته شد
اعتراضات ضد دولتی در صربستان از سر گرفته شد

اعتراضات ضد دولتی در صربستان از سر گرفته شد

یک روز پس از سخنرانی رئیس‌جمهوری پوپولیست صربستان در جمع حامیانش که برای مقابله با چندین ماه اعتراضات خیابانی علیه خودش سازماندهی شده بود، چندین هزار تن از صربستانی‌ها در تجمعی ضد دولتی به خیابان‌های بلگراد آمدند.

صربستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان سوت‌زنان به سمت جنوب بلگراد حرکت کردند و خواستار دموکراسی بیشتر و آزادی رسانه‌ها در صربستان شدند. چنین اعتراضاتی از دسامبر گذشته هر شنبه برگزار می‌شود.

الکساندر ووجیچ، رئیس‌جمهوری کنونی صربستان که از ناسیونالیست‌های افراطی سابق است و مایل است تا کشورش به اتحادیه اروپا ملحق شود، ادعاهای اپوزیسیون مبنی بر اعمال حاکمیت خودکامه در صربستان را رد می‌کند. جرقه اعتراضات ضد دولتی پس از آن زده شد که مهاجمان ماسک‌پوش در نوامبر گذشته یکی از سیاستمدار اپوزیسیون را هدف ضرب و شتم قرار دادند.  

ده‌ها هزار تن از سراسر صربستان و برخی از کشورهای همسایه برای نمایش قدرت سیاسی‌ روز جمعه برای شرکت در سخنرانی ووجیچ با اتوبوس به بلگراد آورده شدند. او به حامیانش گفت که اختلافات سیاسی باید از طریق صندوق‌های رای حل و فصل شود.

رهبران اپوزیسیون صربستان می‌گونید هرگونه انتخاباتی را بایکوت خواهند کرد، مگر اینکه برای همگان آزاد و منصفانه باشد. آنها شنبه اعلام کردند تیمی از کارشناسان آماده مذاکره با دولت برای اعلام برگزاری یک انتخابات آزاد هستند. برانیسلاو لجیچ، از فعالان این جنبش اپوزیسیون تاکید کرد: ما به اعتراضاتمان ادامه می‌دهیم و این اعتراضات تا زمان پیروزی ادامه خواهند داشت.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.