صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / آغاز عملیات بازسازی جاده‌های خوزستان پس از فروکش کردن آب

آغاز عملیات بازسازی جاده‌های خوزستان پس از فروکش کردن آب

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به جز استان خوزستان در دیگر استان‌های سیل‌زده کار بازسازی را آغاز کرده ایم، گفت: در خوزستان هنوز به فاز بازسازی راه‌ها وارد نشده‌ایم چرا که تا زمانی که آب فروکش نکند نمی‌توانیم وارد عمل شویم.

وزیر راه و شهرسازی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از محور مسدود اهواز – آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت اول دولت بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران کشور، حفظ جان مردم و ایمن سازی مناطق مسکونی بود. در مناطقی نیز که امکان ایمن سازی آن‌ها وجود نداشت، تصمیم گرفته شد تا برای حفظ جان مردم نسبت به تخلیه منازل اقدام شود.

وی با بیان اینکه حفظ جان مردم مهمترین اقدامی بوده که تاکنون در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ایمن سازی نقاط مد نظر در بسیاری از مناطق جواب داد و توانستیم جان مردم را از این سیلاب نجات دهیم.

اسلامی با بیان اینکه در بارش‌های اخیر از خشکسالی رها شدیم و سرزمین‌های ما سیراب شد، عنوان کرد: نکته مهمی که در دستور کار است هدایت آب به سمت تالاب‌ها و حرکت آن به سمت رودخانه‌های بزرگ و خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی راه‌ها یکی از اولویت‌ها است، گفت: بازگشایی راه‌های مسدود شده نیز یکی دیگر از اقدامات مهم ما به شمار می‌رود که باید با سرعت بیشتری در مناطق سیل زده انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برآورد خسارت‌های جاده‌ها، مزارع و منازل مردم یکی دیگر از برنامه‌های مهم در شرایط کنونی است. کار بازسازی منازل توسط بنیاد مسکن سریع‌تر به اجرا گذاشته می‌شود و در بخش راه‌ها نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

اسلامی در خصوص بحث بازسازی راه‌های خوزستان گفت: در خوزستان هنوز به فاز بازسازی راه‌ها وارد نشده‌ایم چرا که تا زمانی که آب فروکش نکند نمی‌توانیم وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: جاده اهواز-آبادان به صورت کامل زیر آب رفته و همکاران ما سعی دارند با ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران مسیر آب را هدایت کنند تا امکان تردد در این محور فراهم شود.

اسلامی بیان کرد: برای بازسازی منازل شهری و روستایی اعتبارات لازم پیش بینی شده است. همچنین کمک‌های معیشتی، تعمیری و بازسازی نیز مصوب شده است.

وی گفت: در استان خوزستان که هنوز در متن سیل قرار داریم نمی‌توانیم میزان دقیق خسارت و اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی را پیش بینی کنیم.

وی افزود: در سایر استان‌هایی که در معرض سیل قرار گرفتند بازسازی را آغاز کرده ایم. جاده خرم آباد – معمولان و پلدختر حدود ۴۰ کیلومتر آسیب جدی دیده است که در دست بازسازی است. همچنین حداقل ۱۰ پل بزرگ در استان لرستان و ایلام در حال حمل و نصب است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مسدود شدن برخی از محورهای استان عنوان کرد: برای جاده‌هایی که در خوزستان مسدود شده مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.