صفحه اصلی / استان ها / یزد / یزد استانی ایمن در برابر حمله میلیونی ملخ‌های عربستانی

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

یزد استانی ایمن در برابر حمله میلیونی ملخ‌های عربستانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد مسیر حمله میلیونی ملخ‌های عربستان سعودی را استان‌های جنوبی کشور دانست و گفت:‌ تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر حمله احتمالی ملخ‌ها به استان یزد تأیید نشده و این استان در برابر حمله ملخ‌ها ایمن است.

ملخ

«هادی هادی‌نسب» در پی انتشار خبری مبنی بر حمله میلیونی ملخ‌ها از عربستان سعودی به استان‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ اظهار کرد:‌ طبق بررسی‌های انجام شده تا این لحظه هیچ خطری استان یزد را تهدید نمی‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد افزود:‌ در حال حاضر بر اساس اخبار منتشر شده، شش استان جنوبی کشور در معرض خطر حمله میلیونی ملخ‌‎ها قرار دارند.

گفتنی است؛‌ طبق اخبار تهیه شده از وزارت جهادکشاورزی ایران ملخ‌ها از عربستان سعودی وارد کشور شده‌ و شش استان جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان را به خطر انداخته‌اند.

سازمان حفظ نباتات ایران هم در ادامه این خبر هشدار داد که در اردیبهشت ماه امسال موج جدیدی از ملخ‌ها وارد ایران خواهند شد و حجم‌شان پنج تا شش برابر بیشتر از تعداد فعلی خواهد بود.

این ملخ‌ها که تعدادشان ضد و نقیض گزارش شده، باعث شدند تا ستاد مبارزه با ملخ در سازمان حفظ نباتات و هم‌چنین استان‌های در معرض خطر تشکیل شود.

حجم و گستردگی این ملخ‌ها که بعد باران‌ها و سیل‌های اخیر با توجه به هوای مناسب و بادهای مرطوب وارد ایران شده‌اند در پنجاه سال اخیر بی‌سابقه هستند. این ملخ‌ها از صحرای عربستان سفر خود را آغاز کرده و وارد ایران می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.