صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هشدار نسبت به فعالیت مراکز غیرمجاز کشورهای حوزه خلیج‌فارس در زمینه سلول‌درمانی بیماری‌های چشم

محققان حوزه علوم بینایی مطرح کردند

هشدار نسبت به فعالیت مراکز غیرمجاز کشورهای حوزه خلیج‌فارس در زمینه سلول‌درمانی بیماری‌های چشم

نهمین همایش سالیانه تحقیقات چشم پزشکی و علوم بینایی کشور همزمان با سومین کنگره بهاره چشم پزشکی در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد که در این همایش محققان حوزه علوم بینایی نسبت به فعالیت مراکز غیرمجاز کشورهای حوزه خلیج‌فارس در زمینه سلول‌درمانی بیماری‌های چشم هشدار دادند.

سلول درمانی

به گزارش کسب و کار نیوز، در بخش سخنرانی محققان جوان نهمین همایش IRAVO که عمدتاً بر اساس تحقیقات علوم پایه مورد نیاز در بخش بالینی انتخاب شده بود نیز هادی محمدی طی سخنرانی با عنوان Medical Nanotechnology a new approach to vision restoration :challenges and opportunities به تشریح عمده کاربردهای نانوتکنولوژی پزشکی در حوزه بازیابی بینایی پرداخت.

این دانشجوی دکتری تخصصی نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابتدا مروری بر روش‌های موجود مانند استفاده از پروتزهایی که در نواحی مختلف شبکیه ایمپلنت می‌شوند، داشت و در ادامه به معایب و چالش‌های عمده این روش‌ها برای درمان بیماری‌هایی که با تخریب شبکیه همراه هستند، پرداخت.

وی با اشاره به روش‌های مبتنی بر رهیافت نانوپزشکی، تصریح کرد: این روش‌های نوین بر پایه رهیافت نانوتکنولوژی در دسته‌بندی‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند.

این پژوهشگر حوزه نانوتکنولوژی پزشکی در پایان به چالش‌های موجود در این روش پرداخت و با بیان مثال‌هایی از روش درمانی مبتنی بر نانومتریال به فرصت‌ها و افق‌های نویدبخشی که این رهیافت ایجاد کرده، پرداخت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.