صفحه اصلی / سرخط خبرها / معضل تامین مواد اولیه تولید

محمد حسین برخوردار فعال اقتصادی

معضل تامین مواد اولیه تولید

سرمقاله 

به گزارش کسب و کار نیوز، هرچند وعده‌های خوش بینانه‌ای به تولیدکنندگان جهت حل مشکلات آنها به ویژه بحث کمبود نقدینگی که با آن روبرو هستند، داده می‌شود، اما خیلی وقت است که تولیدکنندگان از تسهیلات بانکی و کارایی آنها به دلیل نرخ بهره بالا، قطع امیده کرده و به چنین وعده‌هایی امیدی ندارند.
در حال حاضر مهم ترین معضل تولیدکننده‌ها رشد قیمت مواد اولیه و سختی تامین آن است. با توجه به محدودیت‌های موجود بر سر راه نقل و انتقالات پولی و بانکی به نظر می‌رسد این مسئله در بلند مدت به معضل جدی تولید تبدیل شود. البته در حال حاضر نیز تولید‌کنندگان با اکتفاء به سود قبلی و سابق خود به تامین مواد اولیه دست زده و تولید جدید را منوط به ورود نقدینگی جدید کرده‌اند.
یعنی بسیاری از آنها شرط تولید جدید و افزایش آن را دست یابی به نقدینگی جدید می‌دانند. با این حساب در صورت عدم تحقق خواسته های آنها، باید شاهد افت شدید تولید طی ماه‌های آتی بود که عواقب بدی برای اقتصاد کشور دارد. از سویی با توجه به کشش نقدینگی به بازارهای سوداگرایانه به نظر نمی‌رسد، از جانب دارندگان نقدینگی پولی به سمت تولید هدایت شود. در خوش‌بینانه ترین حالت ورود نقدینگی به بورس و تاثیر مثبت آن بر تولید است که آینده بازار سهام آن را مشخص خواهد کرد. به همین دلیل باید تاکید کرد، اولویت اساسی تولید در سال جدید، تامین نقدینگی است که به هیچ روی نباید روی سیتسم بانکی و سودهای بالای آن حساب کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.