صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / توافق ژاپن و آمریکا برای استقرار سریع سیستم‌های موشکی آگیس

توافق ژاپن و آمریکا برای استقرار سریع سیستم‌های موشکی آگیس

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مقام‌های ارشد آمریکایی و ژاپنی بر استقرار سریع سیستم‌های موشکی آگیس در ژاپن توافق کرده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های ارشد دو کشور به دنبال تقویت ظرفیت‌ها و افزایش آمادگی در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی هستند و یکی از این موارد شامل استقرار سریع سیستم‌های موشکی آگیس است.

مایک پامپئو، وزیر دفاع خارجه و پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا با همتایان ژاپنی‌شان روز جمعه در واشنگتن دیدار کردند تا به بررسی وضعیت دفاعی و استقرار آگیس در ژاپن بپردازند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: دو طرف به بررسی اهمیت افزایش ظرفیت‌های ائتلاف آمریکا و ژاپن از طریق ارائه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته به ژاپن نظیر جنگنده‌های اف -۳۵، E-۲D، V-۲۲ و موشک‌های هدف‌زن پرداختند.

در همین حال، دو کشور بر برنامه‌های خود درباره جابجایی پایگاه نیروی تفنگداران ویژه آمریکایی در اوکیناوا به منطقه‌ای کم‌جمعیت‌تر تاکید کرده‌اند.

در رفراندوم فوریه سال جاری میلادی، ۷۲ درصد از جمعیت اوکیناوا علیه این برنامه رأی دادند. ۵۲ درصد از مردم اوکیناوا در این رفراندوم شرکت داشتند.

برنامه جابجایی پایگاه نیروی هوایی آمریکا انتقال آن به خلیج هنوکو است که یک منطقه کم جمعیت تر نسبت به”گینووان” محسوب می‌شود.

در دیدار روز جمعه میان مقام‌های ارشد ژاپن و آمریکا دو طرف توافق کردند که بر اساس پیمان مشترک همکاری و امنیت بین دو کشور، در برخی از پرونده‌های مربوط به حملات سایبری، اقدام مسلحانه صورت گیرد.

وزیر دفاع ژاپن نیز اعلام کرد که چنین مسأله‌ای برای ظرفیت‌های بازدارندگی دو کشور مهم است.

مایک پامپئو نیز به این مساله اشاره کرد که آمریکا و ژاپن باید برای حفظ برتری فناوری، حفاظت از اطلاعات محرمانه و جلوگیری از مزیت‌های اقتصادی که دشمنان بین المللی ممکن است از طریق سرقت‌های داده‌ای به آنها دسترسی داشته باشند، همکاری لازم به عمل بیاورند.

براساس پیمان امنیت مشترک بین توکیو و واشنگتن، ارتش آمریکا حق دارد از زمین و ظرفیت‌های ژاپن برای حفظ صلح در شرق آسیا استفاده کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.