صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / فقر و گرسنگی عامل افت تحصیلی در دانش‌آموزان انگلیسی
فقر و گرسنگی عامل افت تحصیلی در دانش‌آموزان انگلیسی

فقر و گرسنگی عامل افت تحصیلی در دانش‌آموزان انگلیسی

معلمان انگلیسی می‌گویند: نشانه‌های تشدید فقر در میان دانش‌آموزان این کشور از جمله خستگی، گرسنگی، عصبانیت، ژولیدگی، لباس‌های کثیف و نامرتب و نیز مشکلات اضطرابی و رفتاری، که بر یادگیری آن‌ها تاثیر می‌گذارد افزایش یافته است.

تغذیه مدارس مدرسه دانش آموز

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ این تصویر هشداردهنده از وضعیت آموزشی انگلیس در پی یک نظرسنجی در اتحادیه ملی آموزش انگلیس (NEU) در میان ۸۶۰۰ نفر از مدیران مدارس، معلمان و کارکنان حمایتی مدارس ارائه شده است.

۹۰ درصد افراد شرکت‌ کننده در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که فقر و حقوق‌های پایین خانواده‌ها تاثیری زیان‌آور بر آموزش دانش‌آموزان انگلیسی داشته است. ۵۰ درصد نیز اعتقاد داشته‌اند که این وضعیت در سه سال گذشته به ویژه در مدارس ابتدایی وخیم‌تر شده است.

در صورتی که خدمات آموزشی مستقل را در این نظرسنجی  به حساب نیاوریم، این تصویر سیاه‌تر نیز می‌شود. به طوری که ۹۷ درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی از مدارس، آکادمی‌ها، مدارس آزاد و کالج های تحصیلات تکمیلی اعلام کرده‌اند که فقر بر یادگیری دانش‌آموزان آن‌ها تاثیر منفی داشته و ۵۲ درصد نیز این تاثیر را بسیار شدید دانسته‌اند.

یکی از معلمان در این مورد اظهار کرده که شکاف فقر اخیرا در انگلیس به وضوح بزرگ‌تر شده و شمار دانش‌آموزانی که رفتارهای نامناسبی از خود بروز می‌دهند نیز افزایش یافته که فقر یکی از عوامل اصلی این مشکل است.

دبیر کل اتحادیه ملی آموزش انگلیس (NEU) ضمن درخواست از دولت برای کمک هرچه سریع‌تر به آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه و دانش‌آموزانِ در فقر اعلام کرده که یک دهه ریاضت منجر به افزایش فقر میان دانش‌آموزان شده و در همین حال ساختارهای حمایتی برای خانواده های فقیر نیز از هم فرو پاشیده است.

بسیاری از معلمان و کارکنان مدارس انگلیس در مورد تلاش‌های خود برای کاهش اثرات فقر میان دانش‌آموزان مدارس خود توضیح داده‌اند که برخی سعی در فراهم آوردن مواد غذایی و اقلام بهداشتی ضروری برای دانش‌آموزان داشته و برخی دیگر وظیفه شست‌وشوی لباس‌های فُرم مدارس دانش‌آموزان و تهیه لباس‌های یکسان برای آن‌ها را بر عهده گرفته‌اند.

بسیاری بر این عقیده‌اند که بحران بودجه مدارس انگلیس باعث می‌شود مقابله با تاثیر فقر در میان دانش‌آموزان این کشور امری بسیار دشوار باشد. به طوری که برخی از مدارس به دلیل کاهش بودجه خود مجبور به قطع صبحانه‌های خود شده و برخی دیگر بانک‌های مواد غذایی برای مدارس را “ضرورت روزمره” توصیف کرده‌اند. 

بسیاری از مدارس انگلیس به خانواده‌های فقیر برای خرید ماشین لباسشویی کمک کرده‌اند، بسیاری از کارکنان مدارس و معلمان با هزینه خود برای دانش‌آموزان فقیر، لباس زیر و جوراب خریده‌اند.

نتایج این نظرسنجی در مورد تاثیر فقر در یادگیری حاکی از آن بود که ۷۸ درصد باور دارند کودکان دچار خستگی شدید هستند، ۷۶ درصد باور دارند کودکان تمرکز پایینی دارند، ۷۵ درصد باور دارند که رفتارهای نامناسب دارند، ۵۷ درصد باور دارند دانش‌آموزان در گرسنگی شدید قرار دارند، ۵۰ درصد باور دارند دانش‌آموزان از سلامت کامل برخوردار نیستند و ۳۵ درصد نیز بر این باورند که دانش‌آموزان فقیر مورد آزار و اذیت دیگران قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.