به گزارش کسب و کار نیوز، شرکت تپسی تایید کرده است که اطلاعات لو رفته روی “سرورهای جانبی” این شرکت نگهداری میشده و به ۶۰ هزار رانندهای که با این شرکت کار میکردند مربوط میشود.
ولادیمیر دیاچنکو، کارشناس امنیت سایبری، در جستجوهایش روی بانکهای دادهای که دسترسی عمومی به آنها وجود دارد، متوجه میشود که اطلاعات بانک داده یک شرکت حمل و نقل به طور عمومی در دسترس است.
پس از اعلام این موضوع از طرف آقای دیاچنکو و تماس او با مرکز “ماهر”، مسئول امداد و هماهنگی در وقایع سایبری در ایران، امنیت اطلاعات بانک داده افشاشده برقرار شد.
وزیر ارتباطات ایران “آسیبپذیری” اطلاعات یک شرکت حمل و نقل را تایید کرده و از پیگیری ماجرا توسط مرکز ماهر خبر داده است.
ولادیمیر دیاچنکو گفت که اطلاعات مورد اشاره سه روز به طور عمومی روی اینترنت در دسترس بوده است.
به گفته او ۶.۷ میلیون مدخل اطلاعاتی در دسترس بودند که به دلیل تکراری بودن برخی از مدخلها، در مجموع بین یک تا دو میلیون صورتحساب در بانک داده مذکور وجود داشته که به سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ برمیگردند.
آقای دیاچنکو همچنین گفت این امکان وجود دارد که بانک داده لو رفته، در واقع بانک داده شرکت حمل و نقل اینترنتی نباشد، بلکه بزهکاران سایبری اطلاعاتی را از یک شرکت دزدیده و در ذخیره آن بیاحتیاطی کردند.
نام بانک داده لو رفته “درشکه” بوده است. شرکت حمل و نقلی به نام درشکه در اصفهان فعال بوده است، اما اطلاعات موجود نشان میدهد که اطلاعات لورفته ربطی به شرکت درشکه ندارد.
پیشتر هر دو شرکت اسنپ و تپسی لو رفتن اطلاعات رانندگانشان را تکذیب کردهاند.