صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک گروه مدافع حقوق بشر رفتار “بی‌رحمانه” با مهاجران در مرز آمریکا را محکوم کرد

یک گروه مدافع حقوق بشر رفتار “بی‌رحمانه” با مهاجران در مرز آمریکا را محکوم کرد

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا در ایالت نیومکزیکو از مقامات دولتی این کشور درخواست کرد، تحقیقاتی درباره گروه کوچکی از شهروندان مسلح آمریکایی صورت دهد که به گفته این اتحادیه به طور غیرقانونی مهاجرانی را که وارد آمریکا می‌شوند، دستگیر می‌کنند.

مهاجر پناهجو مرز مکزیک آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، گروه “وطن‌پرستان متحد قانون اساسی” که ادعا می‌کند، بیشتر اعضای آن را کهنه سربازان تشکیل داده‌اند، از اواخر ماه فوریه در مرز آمریکا و مکزیک در ایالت نیومکزیکو گشت‌زنی کرده و به دنبال مهاجرانی بوده‌اند که به طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند.

این گروه به طور روزانه ویدئوهایی منتشر می‌کند که نشان می‌دهند اعضای این گروه در لباس‌های استتاری و مسلح به سلاح‌های نیمه اتوماتیک، گروه‌هایی از مهاجران را که بسیار از آن‌ها خانواده‌های اهل آمریکای مرکزی و پناهجو هستند، نگه می‌دارند تا ماموران گشت مرزی آمریکا به آنان برسند و دستگیرشان کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه داوطلب کوچک مدعی است که در مقابله با افزایش مهاجران غیرقانونی، به ماموران گشت مرزی کمک می‌کند اما سازمان‌های حقوق مدنی مانند اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا می‌گویند، این گروه یک “سازمان شبه‌نظامی فاشیستی” است که خارج از قلمرو قانون فعالیت می‌کند.

این گروه در نامه‌ای که به فرماندار نیومکزیکو و دادستان کل این ایالت نوشته، اظهار کرده است: ما نمی‌توانیم به نژادپرستان و گروه‌های مسلح خودخوانده اجازه دهیم پناهجویان را بربایند و دستگیر کنند. از شما می‌خواهیم فوراً این اقدام بی‌رحمانه و غیرقانونی را مورد بررسی و تحقیقات قرار دهید.

کمیسیونر سابق نهاد حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا که اکنون به عنوان وزیر امنیت ملی موقت آمریکا منصوب شده، روز ۲۷ مارس در بازدیدی که از تگزاس داشت، تصریح کرد که نهاد او که گشت مرزی زیر نظر آن فعالیت دارد، در حفاظت از مرزها به کمک شهروندان نیازی ندارد.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا در این نامه متذکر شده است که تشکیل چنین گروه‌هایی نتیجه “نژادپرستی زننده” دولت ترامپ است که “نژادهای سفید و فاشیست‌ها را آشکارا به نقض قانون تشویق می‌کند”.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.