صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌ها علاوه بر تربیت انسان‌های کارآفرین، خلاق و نوآور، توانایی نقد و گفت‌وگو را تعلیم دهند
دانشگاه‌ها علاوه بر تربیت انسان‌های کارآفرین، خلاق و نوآور، توانایی نقد و گفت‌وگو را تعلیم دهند

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان:

دانشگاه‌ها علاوه بر تربیت انسان‌های کارآفرین، خلاق و نوآور، توانایی نقد و گفت‌وگو را تعلیم دهند

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان، مهارت گفت‌وگو و دیالوگ را یکی از مؤلفه‌های مدرنیته دانست و ادامه داد: دانشگاه‌های ما نیاز دارند تا علاوه بر تربیت انسان‌های کارآفرین، خلاق و نوآور، تعامل کارآفرینانه، صبر، پرسشگری، خطرپذیری و توانایی نقد و گفت‌وگو را تعلیم دهند.

اختتامیه هفتمین دوره مسابقات مناظره‌ دانشجویی

حسین فرختار در گفت‌وگو با ایسنا، کرسی‌های آزاداندیشی را یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: لازمه شکل‌گیری فضای آزاداندیشی کسب مهارت‌هایی همچون اظهارنظر، پرسش و پاسخ، گفت‌وگو و تضارب آرای محترمانه، عقلانی، منطقی، مستند و مستدل است.

وی یکی از مهمترین نشانه‌های بلوغ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جوامع انسانی را برخورداری از مهارت تعامل و گفت‌وگو دانست و افزود: امروزه بسیاری از مسائل علمی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در بوته نقد و بررسی در قالب گفت‌وگو و مناظره گذاشته می‌شود.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه گفت‌وگو و مناظره هوش اجتماعی افراد را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: گفت‌وگو و مناظره علاوه بر اینکه آگاهی و اطلاعات افراد را نسبت به مسائل و موضوعات بالا می‌برد، موجب کسب مهارت‌های فردی از قبیل گوش دادن فعال، سخن گفتن محترمانه و صادقانه، صبرپیشگی در شنیدن نظرات مخالف، همدلی و جویندگی خواهد شد.

مدرس دانشگاه مهارت گفت‌وگو و دیالوگ را یکی از مؤلفه‌های مدرنیته دانست و ادامه داد: دانشگاه‌های ما نیاز دارند تا علاوه بر تربیت انسان‌های کارآفرین، خلاق و نوآور، تعامل کارآفرینانه، صبر، پرسشگری، خطرپذیری و توانایی نقد و گفت‌وگو را تعلیم دهند.

وی «مناظره فرصتی برای یادگیری» را شعار مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانست که به منظور بسط فرهنگ گفت‌وگو در فضای دانشگاهی برگزار می‌شود و اضافه کرد: برگزاری مسابقات ملی مناظره در حوزه دانشجویان یک راهکار اساسی برای تربیت نیروی انسانی فعال، خلاق، منطقی و کاردان در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و علمی و سیاسی و اجتماعی است.

فرختار از برگزاری مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، نشان «خواجه نصیرالدین طوسی» در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات از سوی سازمان دانشجویان ایران جهاد دانشگاهی و با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گیلان ویژه دانشجویان سراسر استان برگزار می‌شود.

وی ۲۲ خردادماه ۹۸ را آخرین مهلت ثبت‌نام دانشجویان علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات دانست و گفت: علاقمندان جهت ثبت‌نام باید به سازمان دانشجویان شعبه گیلان واقع در رشت، تقاطع غیر همسطح نیایش، معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان مراجعه کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان برای چهارمین سال متوالی در گیلان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ تیم از دانشجویان گیلانی در مسابقات حضور داشتند و تیم «سردار جنگل» موفق شد در مرحله نهایی حضور یابد و مقام سوم کشوری را کسب کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.