صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های علمی دانشگاه‌های ترکیه‌ای در تبریز
افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های علمی دانشگاه‌های ترکیه‌ای در تبریز

افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های علمی دانشگاه‌های ترکیه‌ای در تبریز

نمایشگاه توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دانشگاه‌های ترکیه‌ای اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز با حضور رییس و معاونان دانشگاه تبریز، سرکنسول ترکیه در تبریز و نمایندگان برخی دانشگاه‌های ترکیه در تبریز افتتاح شد.

نمایشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر رمضان کورکماز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دانشگاه‌های ترکیه‌ای عضو اتحادیه قفقاز اظهار کرد: کاپیتالیسم فقط به دنبال این است به هر قیمتی که شده چیزی را به دست بیاورد، اما اولویت ما ارزش‌های انسانی و محبت است.

وی افزود: ما باید رویکردی انسان گرایانه داشته باشیم و دوستی و همکاری ایران، ترکیه و توسعه روابط انسانی و دوستانه از جمله راه‌های رسیدن به چنین رویکردی است.

وی با تاکید بر این که جهان امروز با سرعت زیادی در حال توسعه است، اظهار کرد: تماشاگران، تغییردهندگان جهان نیستند؛ بلکه جهان را کسانی تغییر می‌دهند که صاحب اراده و هدف هستند.

کورکماز تاکید کرد: برای متحول کردن دنیا باید آن را لمس کرده و از طرق انسانی و اسلامی متحول کنیم، برای تحقق این هدف مهم باید اطلاعات و معلومات دانشگاه‌هایمان را مبادله کنیم، دانشجویان ترکیه در ایران تحصیل کرده و فرهنگ، هنر و تاریخ ایران را از نزدیک ببینند و ایرانی‌ها متقابلاً در ترکیه تحصیل کنند.

وی در پایان بر ضرورت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: برخی دانشگاه‌های ایرانی هم در این نمایشگاه توامندی‌هایشان را معرفی می‌کنند، این نمایشگاه به پیشنهاد دکتر کورکماز، رئیس اتحادیه برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.