صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اعزام ۱۰۰ دانش آموز برگزیده پانزدهمین جشنواره لکوکاپ به مسابقات جهانی
اعزام ۱۰۰ دانش آموز برگزیده پانزدهمین جشنواره لکوکاپ به مسابقات جهانی

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ خبرداد

اعزام ۱۰۰ دانش آموز برگزیده پانزدهمین جشنواره لکوکاپ به مسابقات جهانی

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف با اشاره به علاقه مندی بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب در مرحله مقدماتی در این جشنواره خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر از برگزیدگان نهایی به مسابقات جهانی لگوکاپ اعزام خواهند شد.

لکوکاپ

مهندس محسن محمدولی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات پانزدهمین جشنواره لکوکاپ دانشگاه شریف که امروز در این دانشگاه در حال برگزاری است اشاره کرد و افزود: حلقه اولیه این جشنواره با شرکت حدود صد هزار دانش آموز از بیش از ۳۰۰ شهر کشور آغاز شد که این داوطلبان براساس علاقه خود در دوره‌های مختلف شرکت و مراحل رشد آنها طی شد به طوری که بعد از برگزاری این مسابقات در سطوح مختلف کلاسی، مدرسه‌ای، منطقه‌ای، شهری و استانی در سطح ملی برای حضور در مرحله نهایی مسابقات در دانشگاه صنعتی شریف حضور پیدا کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: در پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف حدود ۵ هزار نفر از داوطلبان به این دانشگاه اعزام شدند و در حال انجام رقابت در رشته‌های مختلف هستند در واقع حلقه صد هزار نفری مسابقات از تیر ماه سال گذشته برگزار می‌شود که ثبت نام مرحله نهایی از آبان سال ۹۷ آغاز شد و تا اسفند ادامه داشت و امروز نیز شاهد برگزاری جشنواره نهایی هستیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف همچنین خاطر نشان کرد: مسابقات امروز در قالب ۱۸ رشته که هر کدام رشته‌های خاص خود را دارند شامل مواردی متنوع هستند برگزار می‌شود و در نهایت حدود صد نفر برگزیده نهایی به مسابقات جهانی لکوکاپ که اسفند ماه امسال برگزار می‌شود اعزام می‌شوند و امیدواریم بتوانند با رقبای خود در سطح جهانی رقابت خوبی داشته باشند.

مهندس ولی همچنین تاکید کرد: جشنواره لکوکاپ به صورت سالیانه برگزار می‌شود و اردوی جهانی لکوکاپ نیز در کشورهای نظیر ترکیه؛ عمان، عراق، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و … برگزار می‌شود البته ارتباطات خوبی نیز با کشورهای اروپایی نظیر آلمان و سوئد برای حضور در مسابقات لکوکاپ گرفته شده است امیدوار هستیم بتوانیم اردوی جهانی را در این کشورها نیز برگزار نمایم.

وی دانشگاه شریف را برترین دانشگاه فنی منطقه تعریف کرد و گفت: این دانشگاه در کل دنیا شناخته شده است و حضور در مسابقات جهانی لکوکاپ که با معرفی این دانشگاه صورت می‌گیرد افتخار بزرگی به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف همچنین تاکید کرد: مسابقات لکوکاپ در سطح دانش آموزی کشور برگزار می‌شود و طبیعتاً میزان موفقیت و فضای شرکت کنندگان در سطح جهانی تغییری در رنکینگ علمی دانشگاه در سطح جهانی ندارد و ما افتخار میزبانی این برنامه را داریم.

وی ادامه داد: دانش آموزان از سنین ۴ تا ۱۸ ساله می‌توانند در لیگ‌های مختلف جشنواره لکوکاپ شرکت کنند و لزوماً به رشته‌های حاضر در این مسابقات فنی نیست حتی در حوزه زیست فناوری نیز یا سازه‌های ماکارونی و مهندسی عمران در این مسابقات حضور دارند و تلاش ما این است که فضا بیشتر به سمت فضای علوم پایه و محاسباتی حرکت کند.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ گفت: دانشگاه صنعتی شریف حدود ۳۰۰ نماینده در شهرهای مختلف در رشته‌های مختلف لکوکاپ مشغول فعالیت هستند و خدمات مختلف آموزشی به دانش آموزان ارائه می‌دهند تا بتوانند علاوه بر گذراندن دوره‌ها به مسابقات نیز اعزام شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.