صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / اجرای طرح «هر دهیاری یک همراهی» برای کمک سیل‌زدگان

معاون سازمان شهرداری‌ها خبر داد

اجرای طرح «هر دهیاری یک همراهی» برای کمک سیل‌زدگان

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در بودجه سال جاری، رقمی معادل 55 هزار میلیارد ریال به دهیاری ها اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

جندقیان

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید جندقیان در نشست مردم نگاری و هویت در کاشان، اظهار کرد: بارندگی های فروردین باعث شد که نزدیک به ۴۵۰۰ روستای کشور درگیر مشکلات ایجاد شود و هم اکنون نیازمند کمک هستند.

وی تصریح کرد: سازمانی به گستردگی ۳۸ هزار دهیاری کشور دارای ظرفیت گسترده ای از امکانات، ماشین آلات و منابع مالی هستند که می توانند در زمان ضرورت به یکدیگر کمک کنند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: با هدف جلب این مشارکت همگانی و کمک رسانی به روستاییان سیل زده، طرح «هر دهیاری یک همراهی» اجرا می شود که دهیاری های کشور توانمندی های خود را برای نجات و بهسازی مناطق سیل زده به کار می گیرند.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۵۰۰ روستا برای هدف گردشگری تعیین شده است که می تواند منبع درآمد پایدار برای روستاییان باشد، اما نیازمند آن است که دهیاران آنها آموزش های مرتبط با زبان، مبانی گردشگری و آینده پژوهی را فرا بگیرند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: سال گذشته اعتباری معادل ۲۸۰۰ میلیارد ریال از محل طرح های بند «و» تبصره ۶ به ۲۸۰ روستا اختصاص یافت، اما برخی از دهیاران از حوزه گردشگری اطلاعاتی ندارند.

جندقیان افزود: آموزش دهیاران و اهالی روستا، ابتدایی ترین برنامه برای روستاهای هدف گردشگری حتی پیش از تخصیص اعتبار و تسهیلات است، بنابراین آموزش های تخصصی از امسال در این مناطق آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.