چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / چهارمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی و کامپیوتر برگزار شد
چهارمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی و کامپیوتر برگزار شد

در دانشگاه کردستان؛

چهارمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی و کامپیوتر برگزار شد

رئیس دانشگاه کردستان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی و کامپیوتر با اشاره به اینکه در گذشته ایرانیان اهمیت رشته ریاضی را درک کرده و افراد موفقی در این عرصه داریم، گفت: امروزه نبود فرصت شغلی موجب کاهش شدید گرایش به این رشته شده که ضروری است فکری برای آن اندیشیده شود و نباید اجازه داد بازار کار رشته تحصیلی را برای جوانان انتخاب کند.

ریاضیات

به گزارش کسب و کار نیوز، رحمت صادقی امروز پنج شنبه (۲۸ فروردین) در افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی ریاضی و کامپیوتر که با حضور محققان دانشگاه‌های کشورمان و دانشگاه‌های چرمو و جیهان از اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کنفرانس‌های علمی در سطح بین‌المللی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان اهمیت خاصی دارد و فرصتی برای ارائە آخرین دستاوردها و تحقیقات و معرفی آنها به شمار می‌رود.

وی افزود: دانشگاه کردستان هم در ادامه فعالیت‌های خود در سطح بین‌الملل اقدام به برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی و کامپیوتر با همکاری دانشگاه‌های چرمو و جیهان از اقلیم کردستان عراق کرده و هدف اصلی از برگزاری آن تاکید بر اهمیت رشته های ریاضی و کامپیوتر و ایجاد ارتباط بین کسانی است که تا کنون به صورت مجازی در ارتباط بوده‌اند و امروز می‌توانند از این فرصت برای انتقال دانسته‌ها و ارائە دستاوردهای خود استفاده کنند.

رئیس دانشگاه کردستان به اهمیت جایگاه علوم ریاضی و کامپیوتر در جهان اشاره کرد و گفت: در گذشته ریاضی به عنوان علم پایه و اساسی مورد استفاده بود و ایرانیان با درک این اهمیت، این رشته را انتخاب کرده و از این طریق به دستاوردهای چشمگیری دست یافته‌اند و تعلق گرفتن جایزه فیلدز به مرحوم “مریم میرزاخانی” در سال ۲۰۱۴ و “کوچر بیرکار” در سال ۲۰۱۸ نشان دهنده درک اهمیت این رشته و جایگاه آن در بین ایرانیان است.

وی با اشاره به اینکه شرایط شغلی نامناسب و نبود فرصت شغلی موجب کاهش گرایش به رشته ریاضی در ایران شده، این کاهش شدید گرایش دانش آموزان و دانشجویان به رشته ریاضی را زنگ خطری اعلام کرد که باید هرچه سریعتر برای آن چاره‌اندیشی شود و نباید اجازه داد بازار کار رشته تحصیلی را برای جوانان انتخاب کند.

وی همچنین به اهمیت کامپیوتر نیز اشاره کرد و یادآور شد: امروزه کامپیوتر رشته‌ای اساسی و محور سایر رشته‌هاست و ورود آن در همه علوم، اهمیتش را اثبات می‌کند.

صادقی خاطرنشان کرد: سیستم رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها اهمیت زیادی به تحقیقات بین‌المللی داده و امیدواریم برگزاری این کنفرانس موجب رونق و ترقی برای دانشگاه‌های شرکت‌کننده شود و در آینده نیز این همکاری ادامه داشته باشد.

علی پناه، دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی ریاضی و علوم کامپیوتر نیز در این کنفرانس، از ارسال ۹۵ اثر به دبیرخانه چهارمین کنفرانس ریاضی و کامپیوتر خبر داد و گفت: این آثار از دانشگاه‌های مختلف ایران و اقلیم کردستان عراق به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۴ کارگاه تخصصی با محوریت رشته‌های ریاضی و کامپیوتر در خصوص این کنفرانس بین‌المللی، گفت: امروز حدود ۱۳۰ نفر از اساتید و فرهیختگان علمی دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق و دانشگاه کردستان ایران در این کنفرانس علمی حضور دارند.

علی پناه هدف از برگزاری این کنفرانس را برقراری ارتباط علمی و تبادل استاد و دانشجو عنوان کرد و افزود: مقالات منتخب این کنفرانس در مجلات معتبر داخلی چاپ خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: سال آینده کنفرانس بین‌المللی ریاضی و علوم کامپیوتر در سلیمانیه عراق برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، چهارمین کنفرانس بین المللی ریاضی و کامپییوتر با حضور دانشگاه‌های مختلف کشور و همچنین دو دانشگاه از اقلیم کردستان عراق امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.