صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مهر تایید سند محرمانه امارات بر وجود اختلاف بین ملک سلمان و ولیعهد سعودی
مهر تایید سند محرمانه امارات بر وجود اختلاف بین ملک سلمان و ولیعهد سعودی

الاخبار فاش کرد

مهر تایید سند محرمانه امارات بر وجود اختلاف بین ملک سلمان و ولیعهد سعودی

منابع نزدیک به دفتر ولیعهد ابوظبی تاکید کردند، خبرها درباره وجود اختلافات بین ملک سلمان و ولیعهدش مقامات امارات را درباره تاثیر این اختلافات بر روابط مستحکمی که با ریاض دارد، نگران کرده است.

ملک سلمان و ولیعهد

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، منابع نزدیک به دفتر ولیعهد ابوظبی اخبار درباره اختلافات بین ملک سلمان و ولیعهد سعودی را تایید کرده و گفتند، نگران هستند این اختلافات بر روابط محکم با ریاض خصوصا روابط ویژه‌ای که طی چهار سال اخیر بین محمد بن سلمان و محمد بن زاید ایجاد شده،‌ تاثیر بگذارد. این روابط دوجانبه منجر به یک سیاست منسجم و مشترک در قبال مسائل منطقه و بین‌الملل شده است و آن دو در تلاش هستند، بقیه کشورهای عرب خلیج فارس را به دنباله روی از سیاستی که دو محمد ترسیم می‌کنند، ترغیب کنند.

طبق این گزارش محرمانه وزارت خارجه امارات، ملک سلمان از اکتبر گذشته نقش بیشتری در اداره امور مملکت ایفا می‌کند و از آن زمان برخی اختیارات ولیعهد سعودی را بعد از اینکه فضا را برای او باز کرد و اختیارات بیشتری را به نزدیکان او داد کاهش داده است.

در همین سند آمده است، سلمان از سیاست‌های داخلی پسرش عصبانی است به خصوص در سال گذشته که او تلاش کرد جایگاه موسسه دینی شریک تاریخی خانواده سلطنتی را به نفع نخبگان لیبرال متزلزل کند علاوه بر آن ملک سلمان از سیاست خارجی ولیعهد سعودی نیز ناراضی است چراکه او ترکیه را از دوست تبدیل به دشمن کرد و خصومت با اخوان المسلمین را در پیش گرفت و تنش و خصومت با ایران را افزایش داد و در عوض به اسرائیل روی باز نشان داد.

این سند نشان می‌دهد، قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول بدون شک ضربه‌ای بزرگ به بن سلمان وارد کرد و نقطه عطفی شد که پدر را واداشت تا زمام امور را و لو جزئی به دست بگیرد.

روزنامه گاردین ماه گذشته میلادی از وجود برخی اختلافات میان ملک سلمان و پسرش پرده برداشته بود و این اختلافات را مربوط به مسائل سیاست خارجی از جمله جنگ در یمن، اعتراض‌های اخیر در سودان و الجزایر برشمرد در حالیکه سلمان با سرکوب معترضان در این دو کشور مخالف بوده است.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.