صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفر هیئت دولت افغانستان برای شرکت در نشست قطر به تعویق افتاد
سفر هیئت دولت افغانستان برای شرکت در نشست قطر به تعویق افتاد

سفر هیئت دولت افغانستان برای شرکت در نشست قطر به تعویق افتاد

منابع معتبر در حکومت افغانستان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تایید کردند که سفر هیئت دولت افغانستان برای شرکت در نشست بین‌الافغانی قطر که قرار بود امروز (پنج‌شنبه) انجام گیرد، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

نشست بین‌الافغانی قطر

به گزارش کسب و کار نیوز، دلیل این تعویق تاکنون مشخص نیست و منابعی در ریاست جمهوری گفتند جزئیات سفر بعد از ظهر امروز مشخص خواهد شد.

قرار بود هیئت ۲۵۰ نفره دولت افغانستان در سه روز آینده با نمایندگان طالبان در دوحه قطر دیدار و گفت‌وگو کنند.

شماری از شرکت‌کنندگان این نشست نیز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تایید کردند که از ریاست جمهوری با آنها تماس گرفته و گفته شده که سفرشان به تعویق افتاده است.

اما طالبان گفته نشست همچنان پابرجاست و به تعویق نیفتاده است.

نشست قطر، دومین نشست بین‌الافغانی میان نمایندگان طالبان و شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان احزاب افغانستان است.

اگرچه طالبان گفته این نشست با هدف تامین صلح برگزار می‌شود اما بارها تاکید کرده که هیچ کسی در این نشست از حکومت افغانستان نمایندگی نمی‌کند و این نشست تنها برای ابراز نظرات و پالیسی‌هاست.

نشر فهرست ۲۵۰ نفری دولت افغانستان برای حضور در این نشست انتقادهایی از سوی شخصیت‌های سیاسی، نهادهای مدنی و گروه طالبان را به دنبال داشت.

نخستین دور نشست بین‌الافغانی میان نمایندگان طالبان و شخصیت‌ها و احزاب سیاسی افغانستان حدود دو و نیم ماه پیش در مسکو برگزار شد.

حکومت افغانستان در این نشست غایب بود و اعلام کرد که شرکت‌کنندگان آن صلاحیت اجرایی ندارند. برگزاری این نشست نیز با انتقادات زیادی از سوی مقام‌های حکومتی همراه شد.

پس از این نشست حکومت افغانستان برای سفر و حضور شماری از نمایندگان طالبان که در فهرست سیاه سازمان ملل شامل بودند، به این سازمان شکایت کرد.

اما این بار که قرار است نمایندگان حکومت نیز در این نشست شرکت کنند، چند روز پیش طالبان اعلام کردند که اسامی اعضای هیئت مذاکره کننده آنها برای ۹ ماه از فهرست سیاه سازمان ملل خارج شدند.

در نشست مسکو، طالبان اعلام کردند که قانون اساسی افغانستان را نمی‌پذیرند و در قطعنامه پایانی این نشست بر خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان تاکید شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.