صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتقاد کوبا و نگرانی اتحادیه اروپا و کانادا از تحریم‌های جدید آمریکا این جزیره
انتقاد کوبا و نگرانی اتحادیه اروپا و کانادا از تحریم‌های جدید آمریکا این جزیره

انتقاد کوبا و نگرانی اتحادیه اروپا و کانادا از تحریم‌های جدید آمریکا این جزیره

رئیس جمهوری کوبا با محکوم کردن دور جدید تحریم‌های آمریکا اعلام کرد: کوبایی‌ها هرگز تسلیم نمی شوند، هیچ کس نمی‌تواند ما ار از وطن‌مان دور کند.

رئیس جمهوری کوبا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، میگوئل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا در پیامی در توییتر اعلام کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند ما را از سرزمین پدری‌مان دور کند، هیچ‌کس نمی‌تواند کوبایی‌ها را محاصره کند.

این در پاسخ به اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در روز چهارشنبه بود که اعمال تحریم‌های جدید علیه کوبا را اعلام کرد.

پامپئو گفت، کوبا منافع دولت‌ها را تهدید می‌کند و در عین حال تهدیدی برای آمریکاست.

براساس تحریم‌های جدید آمریکا محدودیت‌هایی برای سفر شهروندان آمریکایی به کوبا اعمال خواهد شد و موارد سفرها تنها به سفرهای خانوادگی محدود خواهد شد، در عین حال محدودیت‌ها شامل حواله‌های مالی می‌شود.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تصریح کرد: واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه کوبا اعمال کرده که شامل ممنوعیت سفر آمریکایی‌ها به کوباست.

بولتون اظهار کرد: واشنگتن پنج سازمان مرتبط با ارتش و سازمان اطلاعات کوبا را تحریم کرده است. این کشور سرویس‌های اطلاعاتی و نظامی کوبا را از جمله خطوط هوایی متعلق به ارتش این کشور مورد هدف قرار داده و همچنین محدودیت‌های تجاری و مسافرتی علیه این جزیره اعمال کرده است.

براساس این تحریم‌های جدید، محدودیت‌هایی در صدور ویزا به خارجی‌هایی که از اموال و مستغلات مصادره شده آمریکایی‌ – کوبایی‌ها استفاده می‌کنند، اعمال خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا هشداری را نیز به بازیگران خارجی از جمله روسیه درباره مداخله در نیمه کره غربی داده و گفته است: دکترین مونرو (مربوط به سیطره آمریکا بر امور کشورهای آمریکای لاتین) همچنان به قوت خود باقی است و در سایه این دولت ما حلقه نجات را به دور گردن حکام دیکتاتورها نخواهیم انداخت بلکه برای براندازی آنها کار خواهیم کرد.

همچنین آمریکا از کوبا خواسته است که از حمایت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا دست بردارد.

یک مسؤول برجسته در وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، هیچ جای نگرانی برای شرکت‌های اروپایی که از دارایی‌های مصادره شده آمریکایی‌های کوبایی الاصل استفاده نکرده باشند، وجود ندارد.

وی افزود: در این مورد هیچ استثنایی وجود ندارد.

اتحادیه اروپا و کانادا با رد این تحرکات آمریکا علیه کوبا گفته‌اند، هرگونه درخواست‌های آمریکا با شکایت‌های ما در چارچوب قانونی مواجه خواهد شد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است، آماده حمایت از منافع خود است.

بر اساس قانون هلمز بورتون، شهروندان آمریکایی که دارایی‌های آنها در ۶۰ سال پیش توسط دولت فیدل کاسترو رهبر پیشین کوبا مصادره شده بود از حق شکایت علیه دولت کوبا برخوردار هستند.

این بخش از قانون هلمز بورتون برای مدت ۲۳ سال از سوی رؤسای جمهوری پیشین آمریکا مسکوت مانده بود اما اکنون به اجرا درآمدن این بخش از قانون تحریمی علیه کوبا موجب بروز اختلافاتی میان آن دسته از کشورهای اروپای با آمریکا شده است از پروژه‌های سرمایه گذاری در کوبا برخوردار هستند. با این حال کوبا اعلام کرده است که این اقدام حمله علیه قوانین بین‌المللی بوده است. کانادا و اروپا این اقدام را تاسف بار اعلام کرده اند، زیرا آنها سرمایه گذاری‌هایی در حوزه هتل‌ها و کارخانه‌های تنباکو داشته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.