صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پاریس گزارش استفاده از تسلیحات فرانسوی علیه غیرنظامیان در یمن را رد کرد
پاریس گزارش استفاده از تسلیحات فرانسوی علیه غیرنظامیان در یمن را رد کرد

پاریس گزارش استفاده از تسلیحات فرانسوی علیه غیرنظامیان در یمن را رد کرد

وزیر نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد: تسلیحات این کشور در جنگ یمن علیه غیرنظامیان استفاده نمی‌شود.

فلورنس پارلی

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، فلورانس پارلی در واکنش به گزارش اخیر منتشر شده مبنی بر استفاده از تسلیحات فرانسه توسط عربستان سعودی در جنگ یمن علیه غیرنظامیان اعلام کرد: تا جایی که من می‌دانم تسلیحات فرانسه در هیچ یک از عملیات خصمانه در جنگ یمن علیه غیرنظامیان استفاده نمی‌شود.

وی افزود: من هیچ مدرک و سندی نمی‌بینم که متقاعدم کند که تسلیحات فرانسه عامل کشتار غیرنظامیان در یمن است.

پایگاه اینترنتی اینترسپت آمریکا اخیرا در گزارشی با استناد به یک سری اسناد اطلاعاتی فرانسوی از ابعاد گسترده استفاده ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان در یمن از سلاح‌ها و پشتیبانی‌های اطلاعاتی کشورهای غربی به ویژه آمریکا برای اجرای عملیات در یمن پرده برداشت.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، طبق این اسناد، کمپین بمباران تحت رهبری عربستان در شمال یمن عمدتاً متکی بر استفاده از سه نوع هواپیمای غربی شامل جنگنده‌های آمریکایی “اف ۱۵”  جنگنده‌های انگلیسی” ای‌اف ۲۰۰۰ تایفون “و جنگنده‌های اروپایی “تورنادو” بوده است. همچنین عربستانی‌ها هلیکوپترهای آمریکایی “آپاچی” و” بلک هاوک” و همچنین هلیکوپترهای فرانسوی” ای اس -۵۳۲ کوگار” را از پایگاه نظامی‌شان در عربستان به داخل یمن به پرواز درمی‌آورند. آنها همچنین در مرز عربستان با یمن تعداد زیادی تانک آمریکایی “آبرامز” و تانکهای فرانسوی “ای ام ایکس ۳۰ ” را در ضمن پشتیبانی آنها با دست کم پنج نوع سلاح توپخانه‌ای تولید غرب مستقر کرده‌اند.

همچنین طبق این گزارش، ائتلاف تحت رهبری عربستان برای محاصره دریایی یمن از کشتی‌های جنگی فرانسوی، آلمانی و آمریکایی و دو نوع هلیکوپتر دریایی فرانسوی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.