صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / خارطوم: سیسی قصد سفر به سودان را دارد
خارطوم: سیسی قصد سفر به سودان را دارد

خارطوم: سیسی قصد سفر به سودان را دارد

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با فرستاده ویژه رئیس جمهوری مصر که بر اهمیت روابط دوجانبه خارطوم و قاهره تاکید کرده بود، دیدار کرد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)،  دیدار عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با ایمن بدیع، فرستاده ویژه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر پس از تماس تلفنی سیسی با البرهان انجام شد.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در این گفت‌وگوی تلفنی از حمایت رئیس جمهوری مصر از این شورا تشکر کرده و گفت: سیسی در این گفت‌وگو بر قصد خود برای سفر به سودان در روزهای‌ آینده تاکید کرد.

ایمن بدیع پیام شفاهی سیسی شامل تاکید او بر اهمیت روابط دوجانبه قاهره-خارطوم و توجه مصر به تحولات سودان به عنوان یکی از کشورهای همسایه را به البرهان منتقل کرده و بر تمایل قاهره به جلب حمایت‌های سیاسی از شورا از طریق اقداماتی منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

خبرگزاری سونا اعلام کرد، البرهان در این تماس تلفنی به سیسی درباره شرایط سودان و تلاش‌های شورا برای رسیدگی به وضعیت موجود اطمینان داد و بر بازگشت زندگی به روال عادی خود در این کشور تاکید کرد.

سیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت کامل مصر از امنیت و ثبات سودان، حمایت و پشتیبانی این کشور از خواست و انتخاب‌های سودانی‌ها برای ساخت آینده کشورشان و نیز حفاظت از نهادهای دولتی تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر در ادامه آمادگی کشورش برای هر گونه حمایتی از مردم سودان را اعلام کرده و بر عمق روابط تاریخی دو کشور و حمایت کامل قاهره از خارطوم برای عبور از این مرحله همگام با خواسته‌های سودانی‌ها تاکید کرد.

منابعی در خانواده عمر البشیر، رئیس جمهوری مخلوع سودان روز چهارشنبه اعلام کردند که او از محل اقامت ریاست جمهوری به زندان کوبر در خارطوم منتقل شده است. همزمان شورای نظامی انتقالی سودان از آغاز اقداماتی برای مبارزه با فساد در این کشور خبر داد.

همچنین این شورا از بازداشت دو تن از برادران عمر البشیر و تعدادی از چهره‌های عالی رتبه دولت او خبر داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.