صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / استقبال رئیس مجلس اقوام بوسنی از توسعه روابط با ایران
استقبال رئیس مجلس اقوام بوسنی از توسعه روابط با ایران

استقبال رئیس مجلس اقوام بوسنی از توسعه روابط با ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با باقر عزت بگوویچ رئیس دوره‌ای مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، باقر عزت بگوویچ رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین با تاکید بر روابط دوستانه دو ملت گفت: از گسترش همکاری‌های دو کشور و استفاده از تجارب یکدیگر استقبال می‌کنیم.

رئیس مجلس اقوام بوسنی با اشاره به انتخابات برگزار شده در بوسنی و هرزگوین و تشکیل پارلمان‌های کشوری، شرایط پیچیده برای تشکیل دولت جدید را یادآور شد و گفت: بوسنی و هرزگوین دارای شرایط خاصی است و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر دولت جدید تشکیل شود.
عزت بگوویچ با پیگیری وضعیت سیل اخیر در ایران، به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و برای مصدومان و سیل‌زدگان آرزوی بهبودی کرد.

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در این دیدار با اظهار خرسندی از تشکیل پارلمان جدید اقوام، آغاز ریاست دوره‌ای عزت بگوویچ در مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین را به او تبریک گفت.

سفیر ایران با تاکید بر لزوم توسعه روابط میان دو کشور افزود: روابط پارلمانی دو کشور با سفرهایی که در دوره قبلی توسط رئیس سابق پارلمان اقوام به ایران و برخی هیأت‌های پارلمانی از ایران به سارایوو انجام گرفت روندی رو به گسترش را طی کرد و امیدوارم در دوره مسئولیت جنابعالی این روابط بیش از پیش توسعه یابد.

سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین در این دیدار مناسبات دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را خوب و رو به پیشرفت توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود در برهه فرارو زمینه‌های همکاری میان دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.

حیدری در این دیدار با اشاره به اقدامات غیر قانونی دولت آمریکا علیه ملت ایران افزود: اقدامات خصمانه اخیر آمریکا موجب افزایش همبستگی و انسجام در میان ملت ایران شده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.