صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کنفرانس ملی فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت کلید خورد

کنفرانس ملی فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت کلید خورد

دبیر اجرایی کنفرانس ملی "سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت" گفت: ۹۷ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت ارسال شد.

فن بازار سلامت

به گزارش کسب و کار نیوز، مهران تقی‌پور گرجی کلائی، امروز ۲۸ فروردین ماه در اولین کنفرانس ملی “سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت ” در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در این کنفرانس ۱۳۰ نفر عضو کمیته علمی و داوران بوده که از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور هستند.

وی با اشاره به تلاش یک ساله دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای میزبانی این کنفرانس، افزود: ۹۷ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت ارسال شد که از این تعداد ۱۴ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۵ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد.

تقی پور با اشاره به اینکه هر مقاله به طور متوسط توسط سه داور داوری خواهد شد، تصریح کرد: عمده مقالات از دانشگاه‌های تهران هستند.

وی با تاکید بر ارتباط دو حوزه سلامت و فناوری، ادامه داد: در این حوزه در عرصه بین‌المللی فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته، اما تا این لحظه در خصوص ارتباط حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک و مراقبت از سلامت کنفرانسی در کشور برگزار نشده بود.

عضو هیئت علمی گروه الکترونیک دانشگاه بیرجند بیان کرد: در حوزه پزشکی برای تجهیزات پزشکی به نوعی از الکترونیک بهره می‌گیرند و با استفاده از تکنیک‌ها ابزار و تجهیزاتی در بستر الکترونیک طراحی و ساخته می‌شوند.

تقی پور ادامه داد: در همین راستا نیاز داشتیم که این فضا برقرار شود تا نیازهای حوزه پزشکی را بشناسیم و توانمندی‌های کشور را در حوزه بستر الکترونیک شناسایی و بتوانیم بین این دو حوزه ارتباط مناسب برقرار کنیم.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم با پژوهشگران داخلی و خارجی این حوزه تعامل مستمر و گسترده‌تر داشته و از این پس از تجربیات و دانش آنان بیشتر بهره ببریم.

حامد وحدت نژاد، دبیر علمی این کنفرانس نیز در این مراسم گفت: برگزارکننده اصلی این همایش، دانشگاه بیرجند و دیگر برگزار کننده این همایش، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

وی افزود: اعضای کمیته علمی این همایش از داخل کشور و کشورهایی نظیر برزیل، هند، فرانسه، شیلی، پاکستان، کانادا، نروژ و هلند هستند.

دبیر علمی این کنفرانس اظهار کرد: اعضای کمیته علمی را نیز از دانشگاه‌های معتبر کشور نظیر دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران و مشهد، فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان و خواجه نصیرالدین طوسی تشکیل می‌دهند.

وحدت نژاد تصریح کرد: این همایش، اولین کنفرانس در حوزه کاربرد کامپیوتر در پزشکی است که در سه محور سیستم و تکنولوژی‌های محاسباتی برای حوزه پزشکی، کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نرم‌افزارها و ابزارهایی که بر مبنای محاسبات و علم کامپیوتر در حوزه پزشکی کاربرد دارند، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، انجمن علمی مدیریت سلامت ایران، انجمن علمی ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، انجمن علمی مهندسین برق و الکترونیک ایران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، حمایت خود را از این همایش اعلام کرده‌اند.

اولین کنفرانس ملی “سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت ” از امروز آغاز به کار کرد و تا فردا ۲۹ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.