صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کمالی‌پور: تحریم نیروی نظامی یک کشور نقض حقوق بین‌الملل است

کمالی‌پور: تحریم نیروی نظامی یک کشور نقض حقوق بین‌الملل است

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر این که نیروهای دفاعی و نظامی هر کشور وابسته به حاکمیت سرزمینی آن کشور هستند، گفت: تحریم نیروی نظامی وابسته به حاکمیت یک کشور نقض حقوق بین الملل محسوب شده و از سویی دیگر نقض حاکمیت آن کشور خواهد بود.

یحیی کمالی پور

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا از نظر قوانین بین الملل یک کشور می تواند نیروی نظامی یک کشور دیگر را تحریم کند؟ بیان کرد: در عرصه حقوق بین الملل برخی از مسائل مانند حاکمیت سرزمینی کشورها، حاکمیت داخلی آنها و مواردی که مرتبط با استحکام این حاکمیت می شود به رسمیت شناخته شده اند.

وی افزود: نیروهای دفاعی و نظامی هر کشور وابسته به حاکمیت سرزمینی آن کشور هستند و عملاً هر کشوری برای دفاع و حفظ انتظام خود دارای نیروی دفاعی و نظامی است، همه کشور ها هم این مهم را پذیرفتند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: تحریم هر نیروی نظامی وابسته به حاکمیت یک کشور نقض حقوق بین الملل محسوب شده و از سویی دیگر نقض حاکمیت یک کشور خواهد بود، از نگاه حقوق بین الملل چنین چیزی به هیچ عنوان قابل پذیرش و قابل دفاع نیست. این اقدام یکجانبه آمریکا در خصوص سپاه در تداوم دشمنی ها با ملت ایران بوده و به هیچ عنوان با موازین حقوقی سازگاری ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.