صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / قیمت نفت از مرز ۷۲ دلار گذشت
قیمت نفت از مرز ۷۲ دلار گذشت

قیمت نفت از مرز ۷۲ دلار گذشت

به دنبال بروز نشانه هایی از افزایش تقاضا برای نفت در چین و در حالی که به دلیل کاهش عرضه شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش یافته است، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش داشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت معادل ۰٫۲۹ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت نفت برنت اوایل امروز تا بالاترین رقم از ۸ نوامبر یعنی ۷۲ دلار و ۸ سنت بالا رفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۴۰ سنت معادل ۰٫۶ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۴ دلار و ۴۵ سنت رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیوچرز سنگاپور گفت: «با توجه به اینکه به دنبال کاهش غیرمنتظره میزان ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار احساس حاکم بر بازار تقویت شده، قیمت نفت شاهد افزایش بوده است.»

آمارهای رسمی نشان می دهد توان عملیاتی پالایشگاه های چین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳٫۲ درصد افزایش به ۵۳٫۰۴ میلیون تن یعنی ۱۲٫۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

رشد مداوم تقاضا برای نفت در چین در حالی رخ می دهد که بر اساس توافقی که بین اوپک و متحدانش از جمله روسیه منعقد شده این کشورها از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تولید نفت خود را به میزان ۱٫۲ میلیون بشکه پایین آورده اند.

دیگر عامل کاهش عرضه جهانی نفت تحریم های دولت آمریکا علیه ۲عضو مهم اوپک یعنی ایران و ونزوئلا بوده است. کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا سبب شده تا قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به ترتیب بیش از ۴۰ و بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.