صفحه اصلی / سرخط خبرها / ضرورت نظارت جدی بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان مرکزی

یک مسوول عنوان کرد:

ضرورت نظارت جدی بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان مرکزی

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی بر نظارت جدی بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان مرکزی تاکید کرد و افزود: ما در این عرصه با مسائل و مشکلات متعددی روبرو هستیم و امیدواریم با نظارت هایی که در این خصوص انجام می شود، از نگرانی مردم و دستگاه های مربوطه کاسته شود.

آغاز به کار مرکز ترک اعتیاد اخوان

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا فتح آبادی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌ای منظم برای ساماندهی فعالیت های شورا، افزود: این شورا باید بر اساس جهت گیری مشخصی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تعیین شده است فعالیت های خود را دنبال کند تا بتواند به اهداف و شاخص های مورد نظر دست پیدا کند .

وی استفاده از ظرفیت های رسانه و فضای مجازی را در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مفید برشمرد و بیان کرد: طرح خانه و مدرسه در تمامی مدارس سطح کشور اجرا خواهد شد که این موضوع نیازمند پیگیری جدی از سوی مسئولین اجرایی است. طرح جمع آوری معتادان هم از سیاست های دیگر ستاد مبارزه با مواد مخدر است که این طرح هم باید در استان مرکزی با جدیت دنبال شود .

فتح آبادی خاطرنشان کرد: در سال جاری یکی از اهداف ما در قالب این شورا، بررسی چالش ها و مشکلات ماده ١ ۶ خواهد بود که باید بازبینی های لازم در جهت بهره مندی از ظرفیت های موجود صورت بگیرد .

وی بر نظارت جدی بر فعالیت کمپ های ترک اعتیاد استان مرکزی تاکید کرد و افزود: ما در این عرصه با مسائل و مشکلات متعددی روبرو هستیم و امیدواریم با نظارت هایی که در این خصوص انجام می شود، از نگرانی مردم و دستگاه های مربوطه کاسته شود. متاسفانه شورای کنونی پیوند سیستمی مناسبی با کارگروه های زیر مجموعه ندارد و باید شورا از قالب گزارش دهی خارج شود و به سمت تصمیم گیری و راهبردی شدن پیش برود .

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه این شورا در حوزه تحقیق و پژوهش با چالش های بسیاری مواجه است، اضافه کرد: تمام فرآیندهای این حوزه باید بر مبنای تحقیق و پژوهش دنبال شوند و در زمینه جمع آوری معتادان سطح استان نیز باید جلساتی به صورت تخصصی برگزار شوند و تمام ابعاد حقوقی آن به صورت کارشناسی مورد بحث را بگیرند .

وی ادامه داد: مرکز غربالگری معتادان اراک باید تا دو هفته آینده توسط شهرداری اراک ترمیم و بازسازی شود و از جایی که پیشینه این موضوع به سه سال گذشته بر میگردد باید مورد توجه جدی قرار گیرد .

وی با بیان اینکه دانشگاه های سطح استان، بخصوص دانشگاه علوم پزشکی باید نقشه راه خود را در راستای کاهش مصرف مواد مخدر و مقابله با این امر به شورای مربوطه اعلام کنند، گفت: این موضوع باید با احساس مسئولیت بیشتری دنبال شود و در رابطه با صدور مجوز مرکز ترک اعتیاد زنان باید پیگیری های لازم به منظور رفع مشکل معتادین از جانب بهزیستی استان انجام شود .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.