صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رحیمیان: حس فداکاری در همه ادیان الهی مورد تحسین و تقدیس است
رحیمیان: حس فداکاری در همه ادیان الهی مورد تحسین و تقدیس است

دیدار معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران و کانون دانشجویی فداکاری به مناسبت روز جوان

رحیمیان: حس فداکاری در همه ادیان الهی مورد تحسین و تقدیس است

همزمان با یازدهم شعبان روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان نشست مشترکی میان اعضای "کانون دانشجویی فداکاری" با جمال رحیمیان معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد.

جمال رحیمیان

به گزارش کسب و کار نیوز، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در این نشست صمیمی با اعضای کانون دانشجویی فداکاری با تبریک فرا رسیدن میلاد علی اکبر (ع) و روز جوان هدف از تشکیل این کانون و گردهمایی را برنامه‌ریزی و اقدام در انجام امور خیرخواهانه برشمرد و افزود: حس فداکاری، ایثار، نوع‌دوستی و از خود گذشتگی از برجسته‌ترین فضائل انسانی است که در همه ادیان الهی مورد تقدیس و تحسین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انسان ذاتاً موجود خودخواهی است و حب ذات او را از انجام بسیاری از امور خیرخواهانه باز می‌دارد از این‌رو افراد فداکار در جامعه نسبت به بقیه افراد برتری و رجحان دارند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اعتقاد به این‌که افراد با کنار گذاشتن خصایصی مذمومی چون حرص، ولع، آز و طمع می‌توانند خود را برای رسیدن به ارزش‌های انسانی و اسلامی متعالی آماده کنند، افزود: چه بسا روحیه ایثار و فداکاری سرآغاز بسیاری از رمان‌های معروف دنیا بوده است به گونه‌ای که آراستگی افراد به این روحیه همه را به تحسین وا داشته است.

رحیمیان با بیان این‌که مزین بودن به این خصلت نیکو با فرهنگ ایرانی – اسلامی ما هم عجین است، در ادامه خاطرنشان کرد: در زلزله ۵ دی ماه سال ۸۲ شمار کثیری از امدادرسانان نیروی جوان و دانشجو بودند که این موضوع انگیزه‌ای شد تا در اشاعه فرهنگ ایثار و فداکاری از قشر جوان و دانشجو استفاده کنیم.

وی به برگزاری آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان طی چندین سال متوالی اشاره کرد و افزود: در این آئین طی مراسمی از دانشجویان فداکار تقدیر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که همواره می‌کوشیم که از ظرفیت‌های خلاقانه دانشجویی در این حوزه بهره ببریم، گفت: دبیرخانه این آئین در محل معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران مستقر است که امید می‌رود در این مسیر از کمک دانشگاهیان بی‌بهره نمانیم.

در ادامه این جلسه حاضرین نظرات و ایده‌های متعددی را عنوان کردند و همگی با توجه به دانشجو و جوان بودن این اعضا بر ارائه آموزش‌های داوطلبانه تئوری و عملی اعم از مهارت‌های فوریت‌های پزشکی تدریس دروس ابتدایی در مناطق محروم اتفاق نظر داشتند و در نهایت هم مقرر شد به‌عنوان نخستین قدم و با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان حدود ۵۰ بسته غذایی تهیه و در میان خانوار‌های نیازمند توزیع شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.