صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم تشریح شد
جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم تشریح شد

جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم تشریح شد

معاون فرهنگی وزارت علوم با تشریح جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم، گفت: برگزیدگان این جشنواره از امتیازات علنی و پژوهشی بهره مند خواهند شد.

غفاری

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر غلامرضا غفاری در نشست خبری جشنواره زن و علم که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، به تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: اختتامیه جشنواره زن و علم دوم اردیبهشت ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و امسال نیز دومین دوره برگزرای این جشنواره است که به عنوان جایزه «مریم میرزاخانی» برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: جشنواره فوق بنا دارد که از دستاوردهای زنان در حوزه علم تقدیر کند به ویژه زنانی که در حوزه علمی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت ویژه دارند.

معاون فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۷ درصد دانشجویان را زنان و ۲۷ درصد هیئت علمی را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

دکتر غفاری اظهار کرد: حدود ۵۰۰ نفر در سامانه جشنواره فوق ثبت‌نام کردند که نسبت به سال قبل به دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۱۸ نفر در اختتامیه جشنواره در دو سطح تقدیر می‌شوند که در شش گروه تخصصی فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، هنر، علوم پزشکی و علوم زیستی شرکت کرده‌اند. شرکت کنندگان در سه رده سنی زیر ۴۰ سال ۴۰ تا ۶۵ سال و بالای ۶۵ سال داوری شدند که ۳۳۳ نفر از شرکت کنندگان زیر ۴۰ سال هستند و بیشترین شرکت کنندگان در رشته علوم انسانی هستند.

وی از امتیازهای ویژه این جشنواره استفاده از ارتقای علمی برای اساتید عنوان کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.