صفحه اصلی / سرخط خبرها / تنش آبی استان کرمان به قوت خود باقیست
تنش آبی استان کرمان به قوت خود باقیست

یک مسئول تاکید کرد:

تنش آبی استان کرمان به قوت خود باقیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از وضعیت تنش آبی استان در سال‌جاری در پی بارندگی‌های روزهای اخیر در استان سخن به میان آورد و بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر آب شرب استان از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، چون چشمه‌ها و قنوات کوهستانی آبدار می‌شوند بخشی از تنش آبی استان حل می‌شود، اما بخش عمده مشکل آب شرب استان به قوت خودش باقی مانده است.

سد نساء بم

“ابراهیم علیزاده”، درباره آخرین وضعیت استان در پی بارندگی‌های روزهای گذشته گفت: هم اکنون سد جیرفت ۲۱۵ میلیون متر مکعب، سد بم ۱۳۰ میلیون مترمکعب، سد سیرجان ۱۱ میلیون مترمکعب و سد بافت ۳۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارند.

به گزارش  کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی از وضعیت تنش آبی استان در سال‌جاری در پی بارندگی‌های روزهای اخیر در استان سخن به میان آورد و بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر آب شرب استان از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، چون چشمه‌ها و قنوات کوهستانی آبدار می‌شوند بخشی از تنش آبی استان حل می‌شود، اما بخش عمده مشکل آب شرب استان به قوت خودش باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان فقط از آب سدهای بافت و سیرجان برای آب شرب استفاده می‌شود و متاسفانه هنوز از آب سدهای جیرفت و بم برای آب شرب استفاده نمی‌شوند؛ لذا با وجود بارندگی‌های مطلوب در سال‌جاری در استان اما بخش عمده مشکل آبی استان کرمان حل نشده است.

وی از اجرای عملیات آبرسانی به شرق استان از طریق سد نساء بم خبر داد و بیان کرد: این طرح در دو بخش اجرا می‌شود که بخش اول آن آبرسانی به شهرستان‌های بم و بروات است که اتمام این پروژه در گرو تامین اعتبار است، بنابراین اگر امسال تامین اعتبار شود، این پروژه در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیزاده ادامه داد: مطالعات طرح آبرسانی به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از طریق سد جیرفت نیز انجام شده اما هنوز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ردیف اجرایی برای این طرح تعریف نشده تا بتوانیم عملیات اجرایی آن را کلید بزنیم.

وی با تاکید بر آنکه کل آب شرب شهر کرمان از طریق آب زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار کرد: وضعیت هیچ نقطه‌ای از استان کرمان در بحث آب زیرزمینی خوب نیست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان بر صرفه‌جویی در آب تاکید کرد و افزود: بارندگی‌های اخیر باعث آبگیری بخش عمده بندهای آبخیزداری شده و همچنین بخشی از این بارندگی‌ها در دشت‌ها به آبرفت نفوذ کردند که در مجموع باید برای این موارد نیز در آینده برنامه ریزی‌های مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.