صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تداوم مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان
تداوم مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان

تداوم مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۶۱۰ از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

ملخ صحرایی

به گزارش کسب و کار نیوز- دکتر غلام حیدر زورقی اظهار کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان بمنظور ردیابی و دیده بانی و مبارزه با این آفت خطرناک ۲۷ اکیپ دیده بانی، ۷ اکیپ خودرویی مبارزه و یک هواپیمای سم پاشی برای مبارزه با ملخ صحرایی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان پیش بینی و کار مبارزه را از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته در شهرستان کنارک آغاز کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: علیرغم پیگیری مکرر تأمین اعتبار جهت مبارزه با ملخ صحرایی صورت نگرفته است.

زورقی افزود: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان هشدار داد با توجه به بارندگی‌های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت گفت: شرایط مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی و هجوم دستجات بزرگ ملخ از شبه جزیره عربستان به استان که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند فراهم شده است.

دکتر غلام حیدر زورقی بمنظور مبارزه بهنگام با ملخ صحرایی مهاجر خواستار احداث باندهای پروازی بیشتر جهت هواپیمای سمپاش در مجاورت با استان هرمزگان و محدوده جازموریان و تخصیص اعتبار لازم جهت تداوم مبارزه با این آفت خطرناک شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.