صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / آخرین وضعیت استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان از زبان نماینده زابل
آخرین وضعیت استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان از زبان نماینده زابل

آخرین وضعیت استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان از زبان نماینده زابل

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، سیل به استان خسارت وارد کرده است، گفت: علی رغم اینکه حجم بارش ها در استان چندان بالا نبوده است اما فراهم نبودن زیرساخت ها باعث شده تا به استان خسارت وارد شود.

آبگرفتگی معابر در زابل

حبیب الله دهمرده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت در استان سیستان‌وبلوچستان و شهرستان زابل، با بیان‌ اینکه در سیل سیستان‌وبلوچستان باید استان را به دو قسمت تقسیم کنیم، تصریح کرد: در قسمت جنوب استان میزان بارندگی‌ها بالا بوده و خسارت جدی به منطقه وارد شده است، اما خسارت جانی نداشته ایم. اما در شمال استان وضعیت متفاوت است، میزان بارندگی‌ها چندان نبوده است، اما از آن جا که زیرساخت‌ها فراهم نبوده است باعث خسارت شده است.

وی افزود: باران در اصل یک نعمت الهی است، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها این نعمت در خیلی از مواقع تبدیل به مشکل شده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماکزیمم بارندگی در زابل ۳۰ میلی متر بوده است، اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها آب در سطح شهر و معابر سطح شهر جاری شده است و تردد را برای مردم سخت کرده و باعث تعطیلی مدارس شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه ما ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها را برای مردم فراهم نکرده‌ایم و این امر باعث شده است تا مردم دچار مشکل شوند و نسبت به دولت بدبین باشند. به عبارت دیگر ما اصل پیشگیری را رها کرده‌ایم.

دهمرده گفت‌: در تمام کشورها یک اصل وجود دارد و آن این که هزینه پیشگیری بسیار پایین‌تر از هزینه درمان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.