صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تمرین همگرایی و وحدت در کشور پس از سیل اخیر/ ضرورت مددکاری اجتماعی برای سیل‌زدگان
تمرین همگرایی و وحدت در کشور پس از سیل اخیر/ ضرورت مددکاری اجتماعی برای سیل‌زدگان

رئیس دانشگاه خوارزمی عنوان کرد

تمرین همگرایی و وحدت در کشور پس از سیل اخیر/ ضرورت مددکاری اجتماعی برای سیل‌زدگان

رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن تأکید بر ضرورت مشارکت دانشگاهیان در بررسی تخصصی سیلاب‌های اخیر، گفت: سیل اخیر باعث شد بار دیگر همفکری، همگرایی و وحدت را تمرین کنیم.

سیل کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز، عزیزالله حبیبی در نشست “سیلاب‌های اخیر ایران: زمینه‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها” که امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با بیان اینکه سیل اخیر باعث شده بار دیگر هم فکری، همگرایی و وحدت را تمرین کنیم، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون موضوع سیل اخیر کشور، اتفاق خوبی در جهت مشارکت دانشگاهیان به شمار می‌آید، ضمن آن که مباحث دینی و فرهنگی ما نیز اقتضا می‌کند به داد کسانی که نیاز به کمک دارند برسیم.

وی افزود: اگر به دنبال تحقیقات کاربردی هستیم، در حال حاضر فرصتی به وجود آمده که دانشجویان تحصیلات تکمیلی موضوعات تحقیق مؤثر و کارسازی را در این رابطه تعریف کنند؛ البته این موضوع منوط به آن است که دستگاه‌های اجرایی نیز توجه لازم را به این موضوعات نشان دهند. چنانچه اخیراً در جلسه‌ای مطرح شد که یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیش‌تر پایان نامه‌ای را درباره احتمال وقوع سیلاب در آق قلا و گمیشان به انجام رسانده بود.

رئیس دانشگاه خوارزمی در پایان خاطرنشان کرد: در پی سیل اخیر، در جنوب کشور تلفات جانی نداشتیم اما مردم آسیب‌های روحی شدیدی دیدند و ضروری است که دانشگاهیان در رشته‌های روانشناسی، علوم اجتماعی و مددکاری اجتماعی وارد صحنه شده و در این زمینه ایفای نقش کنند.

تعریف وظیفه خطیر دانشکده علوم جغرافیایی نسبت به وقوع سیل

امیر صفاری، رئیس دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانشکده علوم جغرافیایی وظیفه خطیرتری را نسبت به موضوع سیلاب برای خود تعریف کرده است، گفت: اولین روز کاری دانشگاه به پیشنهاد “مرکز پژوهشی مدیریت سیلاب” دانشکده علوم جغرافیایی، جلسه‌ای را برگزار کرده و ابعاد مختلف سیلاب را بررسی کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد راهکارهای این جلسه و نشست حال حاضر، برای کاهش آلام و خسارات هموطنانی که دچار خسران مالی و جانی شده‌اند، مفید واقع شود.

ضرورت برنامه‌ریزی برای اتفاقات مشابه

رئیس مرکز پژوهشی مدیریت سیلاب دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست با اشاره به آیه “حیات هر چیزی از آب است”، گفت: در کشور ما وقتی حادثه پیش می‌آید، همه راجع به آن بحث می‌کنند؛ غافل از اینکه ممکن است سال دیگر هم اتفاق مشابهی رخ دهد و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: وظیفه خود دانستیم در خصوص سیلاب‌های اخیر از متخصصین امر دعوت کنیم، البته باید توجه داشت که گستردگی مباحث کار متخصصان را سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.