چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / کام چغندرکاران شیرین می‌شود
کام چغندرکاران شیرین می‌شود

کام چغندرکاران شیرین می‌شود

‌با تدبیر مسئولان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و تعریف بسته‌های حمایتی و تشویقی، کام چغندرکاران شیرین می‌شود.

استانها/ چغندرقند

‌به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در جلسه هماهنگی توسعه کشت چغندرقند در پارس‌آباد اظهار کرد: ما در کنار پرداخت هزینه حمل و نقل چغندر قند به کارخانه قند مغان که به صورت بلاعوض انجام می‌شود؛ بسته‌های تشویقی در تولید چغندر قند پیش‌بینی کرده‌ایم.

گلچین به اهمیت تولید چغندر قند و فعالیت کارخانه قند مغان به عنوان یکی از رویکردهای این مجموعه در دوره جدید فعالیت اشاره و خاطرنشان کرد: ما با اصلاح بذرهای مورد نیاز چغندرکاران در دشت مغان و اردبیل سعی می‌کنیم تا توسعه کشت این محصول را با عمل‌آوری کیفی محصولات شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در کنار توسعه کشت ۷ هزار هکتاری چغندر قند که با همراهی کشاورزان منطقه انجام می‌شود ما آمادگی داریم تا با همکاری مسئولان جهاد کشاورزی به ازای هر هکتار کمک بلاعوض ۱۰ میلیون ریالی را به عنوان یک سیاست تشویقی و ترغیبی برای زارعین انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: وزارت جهاد کشاورزی ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه خرید تجهیزات را در کشت و برداشت چغندر قند برای کشاورزان تأمین می‌کند تا در خرید این محصولات و توسعه کشت چغندر مشکلات و نارسایی‌های احتمالی برطرف شود.

گلچین گفت: به ازای تولید هر کیلو چغندر قند ۳۰ تومان کمک تشویقی به تولیدکنندگان این محصول در دشت مغان پرداخت می‌شود و ما از کشت و زرع این محصول در سایر مناطق کشور با هدف رونق مضاعف کارخانه تولید شکر و قند در مغان حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با افزایش تولید محصول چغندر قند تولید شکر کارخانه مغان به بیش از ۷ هزار تن برسد و در سالجاری از خروج ۲۴ میلیون دلار ارز بابت خرید شکر از کشورهای دیگر جلوگیری شود.

گلچین اولویت کشت محصولات متنوع به ویژه چغندر قند و دانه‌های روغنی را در کشت و صنعت مغان یادآور شد و تصریح کرد: ما علاوه بر توسعه کشت این محصولات در خود مجموعه شرکت از سایر کشاورزان منطقه نیز در تولید این محصولات حمایت می‌کنیم تا دشت مغان را به کانون تولید محصولات استراتژیک تبدیل کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.