صفحه اصلی / سرخط خبرها / چند گام ساده برای حفظ زمین
چند گام ساده برای حفظ زمین

چند گام ساده برای حفظ زمین

اگرچه میزان چالش‌های زیست محیطی پیش‌روی ما در کره زمین می‌تواند دلهره‌آور باشد اما راه‌های کوچک اما موثری برای مقابله با این چالش‌ها وجود دارد.

کره زمین

به گزارش کسب و کار نیوز، هنگامی که صحبت از فعالیت‌های زیست محیطی می‌شود، مسیری دشوار به ذهن بیشتر افراد خطور می‌کند اما در واقع می‌توان با روش‌های بسیار ساده به یک فعال محیط زیست تبدیل شده و در مسیر حفظ کره زمین قدم بردارید.

در ادامه این مطلب ۱۰ روش ساده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق جهانی طبیعت (WWF) آورده شده که به شما در گام برداشتن در مسیر حفظ کره زمین کمک می‌کند:

از صدای خود استفاده کنید

ما اولین نسلی هستیم که پی برده‌ایم در حال نابودی کره زمین هستیم و ممکن است آخرین نسلی باشیم که بتوانیم کاری برای تغییر این وضعیت انجام دهیم. صحبت کردن به ویژه صحبت با افراد مناسب می‌تواند یکی از قوی‌ترین روش‌ها در حفظ کره زمین باشد. صدای خود را به گوش نمایندگان و افراد مهم برسانید و به آن‌ها بگویید که خواستار اقدام برای حفظ طبیعت و محیط زیست خود هستید.

با حمایت از محصولات سازگار با محیط زیست که کمتر به محیط زیست آسیب می رسانند، شرکتها را تشویق می کنید که محصولات خود را به گونه‌ای پایدار تولید و ارائه کنند.به یاد داشته باشید این روش تنها مربوط به صحبت کردن با مقامات و مسوولین نیست بلکه می‌توانید از صدای خود برای صحبت کردن و تغییر دادن مثبت دوستان، همسایگان و همکارانتان استفاده کنید.

آگاه شوید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای حفظ محیط زیست انجام دهید “آگاه شدن” است. به یاد داشته باشید هر چه بیشتر آگاه شوید، بهتر است. این امر به شما کمک می‌کند راحت‌تر بتوانید با دیگر افراد صحبت کنید و روی آن‌ها برای تغییرات مثبت تاثیر بگذارید. خود را با رویدادهای مختلف در زمینه‌های زیست محیطی آگاه کنید و از اخبار روز در این زمینه مطلع باشید و هر کاری برای آگاه ماندن در این امر انجام دهید.

از افراد بانفوذ و آگاه در زمینه‌های زیست محیطی یاد بگیرید و اخبار و اقدامات سازمان‌های تحقیقاتی که برای حفظ کره زمین در تلاشند را دنبال کنید.

مسوولانه سفر کنید

یکی از موثرترین روش‌های کاهش اثرات زیست محیطی، حمل و نقل مسوولانه است. حمل و نقل مسوولانه به معنی انتخاب پایدارترین روش برای جابه‌جایی بین هر مبدا و مقصدی است. برای مثال هر زمانی که برایتان ممکن است برای جابه‌جایی از پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری استفاده کنید.

حمل و نقل یکی از آلاینده‌ترین بخش‌های هر کشوری به حساب می‌آید. سعی کنید خلاق باشید و روش‌های گوناگون با  آلایندگی کمتر را برای جابه‌جایی‌های خود انتخاب کنید.

اگر به فکر سفر خارج از کشور و بازدید از حیات وحش آن  کشور هستید، به یاد داشته باشید که چگونه با حیات وحش اخلاقی رفتار کنید. معمولا توجه‌هایی که افراد به حیوانات نشان می‌دهند از جمله غذا دادن یا نوازش آن‌ها مناسب نیست. از توجه‌هایی که ممکن است شامل تعاملات غیرطبیعی با حیوانات باشد، آگاه باشید. به عنوان یک قاعده کلی حیوانات را از دور و در زیستگاه‌های طبیعی‌شان مشاهده کنید و به حفظ زیستگاه‌های طبیعی در سفرتان کمک کنید.

به طور پایدار غذا بخورید

تولید مواد غذایی نیز از عوامل اصلی از بین بردن حیات وحش به شمار می‌رود. آن‌چه که ما می‌خوریم عامل حدود یک چهارم از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان و حدود ۶۰ درصد از بین رفتن تنوع زیستی است.

پرورش حیوانات برای گوشت و لبنیات‌شان نیازمند فضای زیاد و مقیاس‌های عظیمی از آب و غذاست. امروزه یکی از بزرگترین دلایل از دست رفتن جنگل‌ها، گسترش زمین‌های کشاورزی برای تولید خوراک دام مانند سویا است. هم‌چنین تولید گوشت به طور گسترده‌ای بیشتر از گیاهانی مانند سبزیجات، دانه‌ها و حبوبات منجر به تولید کربن‌دی‌اکسید می‌شود.

تغییر از یک رژیم غذایی گوشت محور به سمت یک رژیم گیاه محور می‌تواند بر محیط زیست تاثیری مثبت داشته باشد. این روزها عرضه غذاهای گیاهی و وگان به طور گسترده‌ای در حال افزایش است و در رستوران ها، کافه‌ها و سوپرمارکتها بسیار رایج هستند و به همین دلیل برای یافتن این غذاها کمتر از قبل با مشکل رو به رو می‌شوید.

در عین حال کاهش میزان گوشت مصرفی در رژیم غذایی روزانه نه تنها به محیط زیست کمک می‌کند بلکه کمک می‌کند تا هزینه کمتری را نیز برای تهیه مواد غذایی از بودجه خانواده صرف کنید.

پسماندهای خود را کاهش دهید

ما باید در تمامی جنبه‌های زندگی خود از تلف کردن بیهوده‌ منابع‌مان جلوگیری کنیم. هر محصولی که خریداری می‌کنیم یک اثر زیست محیطی داشته و یک زباله بالقوه محسوب می‌شود. تأثیر گسترش آلودگی‌های پلاستیکی در اقیانوس‌های ما به طور فزایندهای روشن شده است و اثرات شدیدی بر حیات دریایی دارد.

“بازیافت” می‌تواند نیاز به تولید مواد جدید را کاهش دهد و استفاده مجدد از وسایل قدیمی می‌تواند روشی خلاقانه برای تبدیل وسایل قدیمی به وسیله‌ای جدید و ارزشمند باشد. این کار می‌تواند با استفاده از شیشه‌های قدیمی به عنوان جاشمعی یا قوطی‌های قدیمی به عنوان گلدان‌های کوچک صورت گیرد.

تلاش کنید تا هدر رفت مواد غذایی را به حداقل برسانید و آن دسته از پسماندهای آلی را که قابل خوردن نیستند به کمپوست تبدیل کنیداین صرفه‌جویی تنها به محصولاتی که خریداری می‌کنیم مربوط نمی‌شود، بلکه برآوردها حاکیست یک سوم از غذای تولیدی در جهان از بین رفته و هدر می‌رود. بنابراین باید سعی کنید مواد غذایی سالم و مانده از قبل را دوباره مصرف کنید و از تمامی اقلام خوراکی موجود برای تهیه غذاهای جالب و جدید بهره گیرید.

تلاش کنید تا هدر رفت مواد غذایی را به حداقل برسانید و آن دسته از پسماندهای آلی را که قابل خوردن نیستند به کمپوست تبدیل کنید.

مواظب آن‌چه که می‌خرید، باشید

ما می‌توانیم کارهای بسیاری برای آگاهی بیشتر از آن‌چه که خریداری می‌کنیم و از جاهایی که از آن‌ها خرید می‌کنیم، انجام دهیم. خرید کمتر علاوه بر کاهش هزینه‌های شما منجر به کاهش تولید پسماند و بهبود وضعیت محیط زیست می‌شود. پیروی از سبک زندگی کم‌مصرف‌تر علاوه بر محیط زیست به خود شما نیز کمک‌های شایانی می‌کند.

از قدرت خرید خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که پول‌تان صرف تغییرات مثبت می‌شود. با حمایت از محصولات سازگار با محیط زیست که کمتر به محیط زیست آسیب می رسانند، شرکتها را تشویق می کنید که محصولات خود را به گونه‌ای پایدار تولید و ارائه کنند.

راه‌هایی برای حمایت مالی پیدا کنید

حامیان شگفت انگیز، کمک‌های زیادی برای ترمیم طبیعت و نیز کنترل و مقابله با علل اصلی زوال طبیعت به ویژه سیستم غذایی و تغییرات اقلیمی ارائه می‌کنند. جهان برای اجرای پروژه‌های مختلف زیست محیطی به کمک‌های سخاوتمندانه همه افراد نیاز دارد.

راه‌های زیادی برای حمایت‌های مالی این‌ چنینی وجود دارد. عضویت در صندوق جهانی طبیعت و تشویق خانواده و دوستان به کمک‌های زیست محیطی و موارد بسیاری دیگری از جمله این راه‌هاست.

یک تعهد بسازید

می‌توانید تعهدی مبنی بر ایجاد یک تغییر در زندگی خود برای حفظ محیط زیست و پیوستن به یک جنبش عمومی با هدف محافظت از کره زمین ایجاد کنید.

مشکلات محیط زیستی، مشکل همه ماست و همه باید برای حل آن کمک کنند. تغییر یک نفر ممکن است به نظر کوچک برسد اما همه ما با هم می‌توانیم تفاوتی بزرگ ایجاد کنیم. ما می‌توانیم همین امروز این تغییر را شکل دهیم.

برای حفظ جهان خود داوطلب شوید

اغلب پناهگاه‌های طبیعی و پارک‌های محلی به دنبال داوطلبانی معمولی هستند که می‌توانند به شما تجربه عملی محافظت از محیط زیست را داده و هم‌چنین به شما برای بهبود و ترمیم طبیعت محلی خود کمک کنند.

ما می‌خواهیم که همه افراد فرصت کمک و انجام کاری حرفه‌ای در زمینه حفاظت از طبیعت را داشته باشند. صندوق جهانی طبیعت نیز شبکه‌ای از طرح‌های کارآموزی جوانان در سراسر جهان دارد که با عضویت در آن می‌توانید در پروژه‌های مختلف این صندوق در زمینه حفاظت از محیط زیست شرکت کنید. این می‌تواند فرصتی هیجان‌انگیز برای کار در خط مقدم حفاظت از طبیعت برایتان به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.