صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / علت کُندی روند محور پاتاوه -دهدشت چیست؟

علت کُندی روند محور پاتاوه -دهدشت چیست؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: محور پاتاوه- دهدشت با 70 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل عدم پیگیری‌های دستگاه تخصصی و بخش عمده‌ای هم به دلیل کم‌کاری پیمانکار اتفاق مطلوبی در این پروژه رخ نداده است.

پروژه راه سازی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی‌محمد احمدی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز در تب و تاب جمع‌بندی و مدیریت نزولات آسمانی است که استان را سیراب کرد اما در کنار آن به برخی حوزه‌ها خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه برآوردهای اولیه از میزان خسارت سیل به استان صورت گرفته و به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال شده، از معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خواست با توجه به ضعف زیرساخت‌های استان این موضوع را در هیئت دولت مورد حمایت و تاکید قرار دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود محدودیت‌های کشور، ده‌ها پروژه بزرگ و کوچک که اولویت‌های استان بود به نتیجه رسید و با افتتاح بیمارستان‌های جدید حدود ۴۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شد.

احمدی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی هم بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی راکد استان ساماندهی و به مدار تولید بازگشت و عملیات اجرایی برخی واحدها مانند نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دهدشت و فسفات چرام  هم شروع شد که تاثیر بسزایی در اقتصاد استان دارند.

وی با بیان اینکه در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی هم جزو سه استان اول کشور بودیم و تلاش کردیم از انحراف منابع در این حوزه جلوگیری شود، ادامه داد: همچنین سال گذشته از ظرفیت‌های قانون بودجه برای پیشرفت استان استفاده کردیم و در بحث تهاترهای مالیاتی و بانکی جزو چند استان اول کشور بودیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد واگذاری طرح‌های عمرانی و خصوصی‌سازی را از مهم‌ترین اولویت‌های استان در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان و تاکید کرد: در چند سال گذشته طرح‌های قابل واگذاری استان را شناسایی کردیم و در این زمینه نسبت به استان‌های هم تراز به لحاظ عملکرد در وضعیت بهتری قرار داریم .

احمدی از پیگیری ساز و کار اجرایی برای فراهم ساختن زیرساخت‌های راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان خبر داد و بیان کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور به ایجاد بسترهای استقرار این صندوق که می‌تواند در بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی تاثیر بسزایی داشته باشد، کمک کند .

وی با اشاره به سند توسعه گیاهان دارویی استان، اظهار کرد: این استان در حوزه گیاهان دارویی ذخایر خوبی دارد که گاهی به استان‌های دیگر می رود و باید از توان علمی دانشگاه‌ها و حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این حوزه استفاده کنیم تا بتوانیم این استان را به عنوان قطب گیاهان دارویی در کشور معرفی کنیم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اتمام طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان عنوان و تصریح کرد: پتروشیمی گچساران از اولویت‌های مهم استان است که برای حل مشکلات این پروژه به دنبال دور زدن شرایط موجود هستیم و تلاش می‌کنیم راهکارهایی را برای حل مشکلات آن پیدا کنیم که در این زمینه نیاز به همکاری بانک مرکزی داریم .

احمدی با بیان اینکه پروژه ملی محور “پاتاوه_دهدشت” تاثیر به‌سزایی در رشد اقتصادی استان دارد، بیان کرد: ۷۰ درصد این مسیر تکمیل شده اما به دلیل عدم پیگیری‌های دستگاه تخصصی و بخش عمده‌ای هم به دلیل کم کاری پیمانکار اتفاق مطلوبی در مورد این پروژه رخ نداده است و به علت اینکه سال‌های زیادی از شروع این پروژه می‌گذرد بخشی از آسفالت آن دارد از کیفیت می‌افتد .

وی همچنین خواستار افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج شد و اضافه کرد: پروازهای موجود فرودگاه یاسوج ( دو روز در هفته) از سوی شرکت ماهان کفایت نمی‌کند و باید افزایش یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.