صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / حسین توکلی مربی وزنه‌برداری معلولان شد

حسین توکلی مربی وزنه‌برداری معلولان شد

قهرمان وزنه‌بردار المپیک 2000 سیدنی، مربی وزنه‌بردار تیم ملی معلولان برای پارالمپیک 2020 توکیو شد.

حضور حسین توکلی در ایسنا

بابک محمدی رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اینکه با تیم قدرتمندی در مسابقات جهانی قزاقستان که سهمیه ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد، حضور پیدا کنیم در نخستین اردوی آمادگی که از ۱۹ فروردین در محل کمپ فدراسیون جانبازان و معلولان آغاز شده و تا ۶ اردیبهشت ادامه دارد، از دکتر علی اصغر رواسی، حسین توکلی، علی محمودی و احمد ملاحسینی به عنوان مربیان تیم ملی دعوت کردیم تا بتوانیم نگرش خود را نسبت به وزنه‌برداری معلولان حرفه‌ای‌تر کنیم. البته از بین ۴ مربی دعوت شده در نخستین اردو، یک نفر برای سرمربیگری گزینش خواهد شد.

وی گفت: برای حضور هر چه قوی‌تر در جهانی قزاقستان سه اردو پیش‌بینی شده است که نخستین اردو در حال برگزاری است، دومین اردو از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت پیش‌بینی شده و سومین اردو وصل به اعزام خواهد بود. تیم ملی وزنه‌برداری برای شرکت در مسابقات جهانی قزاقستان ۱۸ تیر راهی این رقابت‌ها می‌شود.

رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان همچنین در خصوص دعوت حسین توکلی به عنوان مربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان افزود: با توجه به اینکه به دنبال تقویت تیم ملی وزنه برداری معلولان بودیم تصمیم گرفتیم از توکلی که یکی از بهترین وزنه‌برداران کشور بود و در ۳ کشور مختلف تجربه مربیگری دارد و در رشته‌های مختلف از جمله دوومیدانی نیز با احسان حدادی کار می‌کند، سعی کردیم با دعوت از او تیم قدرتمندی را عازم قزاقستان کنیم.

محمدی همچنین در خصوص غیبت مجید فرزین و سیامند رحمان در نخستین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان اظهار کرد: مجید فرزین به دلیل مشکلی که داشت از فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک درخواست کرد که در نخستین اردو حضور پیدا نکند و از دومین اردو به تیم ملی اضافه خواهد شد. البته اینکه در ۸۰ کیلوگرم وزنه بزند یا ۸۸ کیلوگرم بستگی به عملکرد و کارایی او دارد که در دومین اردو وضعیت وی بررسی خواهد شد. سیامند رحمان نیز یکی از بهترین وزنه‌برداران کشور است که به صورت غیرمتمرکز و در شهرستان تمریناتش را پیگیری می‌کند. البته وی در نخستین اردو به دلیل کسالتی که داشت امکان حضور در تمرینات برای او میسر نبود. هرچند مشکل پیش آمده تأثیری برای حضور رحمان در مسابقات جهانی قزاقستان ندارد و وی یکی از شانس‌های مدال در این تورنمنت است.

وی تاکید کرد: در مسابقات جهانی قزاقستان به دنبال کسب بهترین نتیجه هستیم و تلاشمان بر این است کسانی را راهی قزاقستان کنیم که شانس زیادی برای کسب مدال دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.