صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حدود ۶۰ میلیارد تومان طلب داریم

قائم مقام دانشگاه آزاد کرمانشاه:

حدود ۶۰ میلیارد تومان طلب داریم

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: این دانشگاه حدود ۶۰ میلیارد تومان از دانشجویان و بنیاد شهید و امور جانبازان طلب دارد که برای تعیین تکلیف آن اقداماتی را در دستورکار قرار داده‌ایم.

آرم دانشگاه آزاد

مسعود باغ‌فلکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بابیان اینکه از این میزان طلب حدود ۳۰ میلیارد مربوط به دانشجویان و ۳۰ میلیارد دیگر مربوط به بنیاد شهید است، اظهارکرد: دانشجویان بدهکار این دانشگاه، اکثراً دانشجویان مشغول به تحصیل هستند که شهریه برخی از آنها را به صورت قسطی درآورده‌ایم و یا به آنها مهلت تسویه داده‌ایم.

وی افزود: ازسوی دیگر دانشجویانی نیز داریم که فارغ التحصیل شده‌اند، اما بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند.

قائم مقام دانشگاه آزاد استان از تلاش برای تعیین تکلیف طلب این دانشجویان خبر داد و تاکید کرد: برنامه داریم در وهله اول با رایزنی و تعامل از آنها بخواهیم طلب خود را پرداخت و با دانشگاه تسویه حساب کنند، درغیر اینصورت مجبور می‌شویم با همکاری دادسرا و سیستم بانکی اسامی آنها را به عنوان بدهکار به بانک‌ها بدهیم و یا اینکه از آنها شکایت کنیم، چرا که از بسیاری از آنها چک و سفته در اختیار داریم.

وی علت اصلی بدهی بالای دانشجویان به دانشگاه آزاد کرمانشاه را ضعف چرخه مالی استان دانست و گفت: باتوجه به اینکه حدود ۹۵ درصد از دانشجویان ما بومی استان هستند، ضعف و مشکلات اقتصادی در پرداخت شهریه دانشگاه آنها نیز تأثیر گذار بوده، اما دانشگاه نیز ناچار است برای پرداخت دستمزد کارکنان خود اقدام به اخذ طلب‌های خود کند.

باغ‌فلکی افزود: هرچند که دانشگاه آزاد کرمانشاه در سالهای اخیر در پی سوق یافتن به سمت درآمدهای غیرشهریه‌ای است، اما هنوز در مرحله ابتدایی این راه هستیم و درآمد چندانی از آن نداریم.

وی در ادامه به ۳۰ میلیارد تومان طلب این دانشگاه از بنیاد شهید و امور جانبازان استان هم اشاره‌ای کرد و گفت: برای وصول این طلب، مکاتباتی را آغاز کرده‌ایم و درخواست دادیم به مرور تسویه کنند.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.