صفحه اصلی / سرخط خبرها / تولید خودرو ۳۷ درصد کاهش یافت
تولید خودرو ۳۷ درصد کاهش یافت

تولید خودرو ۳۷ درصد کاهش یافت

تولید انواع خودرو در اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۷) با کاهش ۳۷.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ روبرو شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، تولید انواع خودرو در اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۷) با کاهش ۳۷.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ روبرو شده است.

طبق اعلام انجمن خودروسازان ایران تولید انواع خودرو در اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۷) به ۸۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن (۱۳۹۶) که ۱۳۱ هزار و ۶۵۶ دستگاه بوده، ۳۷.۵ درصد کاهش داشته است.

طبق آمار در این مدت تولید انواع ون و اتوبوس با کاهش بیش از ۹۰ درصدی، بیشترین کاهش تولید را در اسفند ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ تجربه کرده است.

بر این اساس تولید انواع ون در اسفند سال ۹۶، ۱۳۸ دستگاه بوده که میزان تولید آن در اسفند ماه سال ۹۷ به پنج دستگاه رسیده و ۹۶.۴ درصد کاهش تولید داشته است.

پس از آن اتوبوس با تولید ۱۲ دستگاه در اسفند ماه ۹۷ نسبت به ۱۵۲ دستگاه تولید شده در اسفند ۹۶، کاهش تولید ۹۲.۱ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده در اسفند ماه سال ۹۷ به رقم ۲۴۸ دستگاه رسیده که نسبت به تولید ۱۶۴۹ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال ۹۶، کاهش ۸۵ درصدی داشته است.

در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس ۴۳ دستگاه بوده است که به نسبت تولید ۱۸۴ دستگاهی در اسفند ماه ۹۶، کاهش ۷۶.۶ درصدی را تجربه کرده است.

علاوه بر این بر اساس آمارهای اعلام شده تولید انواع سواری نیز در اسفند ماه ۹۷ با کاهش ۳۸ درصدی روبرو شده است. میزان تولید سواری در اسفند ماه سال ۹۷ به ۷۷ هزار و ۱۶۴ دستگاه رسیده؛ در حالیکه میزان تولید آن در مدت مشابه سال ۹۶، ۱۲۴ هزار و ۴۹۹ دستگاه بوده است.

کمترین کاهش تولید نیز به مربوط به وانت است که از ۵۰۳۴ دستگاه در اسفند ماه سال ۹۶، به ۴۷۵۰ دستگاه در اسفند سال ۹۷ رسیده و کاهش ۵.۶ درصدی را تجربه کرده است.

آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان ایران نشان می‌دهد که هیچ نوع خودرویی در اسفند ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، رشد تولید نداشته است.

همچنین تولید انواع خودرو در ۱۲ ماهه سال ۹۷ نیز کاهش ۳۷.۸ درصدی داشته است؛ به‌گونه‌ای که تولید انواع خودرو از یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۵۶ دستگاه در کل سال ۹۶ به ۹۵۵ هزار و ۹۲۳ دستگاه در ۱۲ ماهه ۹۷ رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.