صفحه اصلی / اصناف / نمایشگاه ها و همایش ها / آغاز به کار دومین نمایشگاه بین‌المللی کار در اردیبهشت ماه
آغاز به کار دومین نمایشگاه بین‌المللی کار در اردیبهشت ماه

آغاز به کار دومین نمایشگاه بین‌المللی کار در اردیبهشت ماه

دومین نمایشگاه بین‌المللی کار دوم تا پنجم اردیبهشت ماه جاری با حضور سازمان‌ها، شرکتها، کاریابی‌ها،‌استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی از ۳۶ کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه بین‌المللی کار دوم تا پنجم اردیبهشت ماه جاری با حضور سازمان‌ها، شرکتها، کاریابی‌ها،‌استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی از ۳۶ کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، سعید سمیعی رئیس مرکز کار ایران در نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی کار اظهار کرد: با توجه به آنکه یکی از مدیریت‌های وابسته به مرکز کار ایران، خدمات نمایشگاهی و تجاری سازی است، طی مذاکراتی که با وزارت کار صورت گرفت، مرکز کار ایران به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کار معرفی شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کار در اردیبهشت ماه امسال گفت: نمایشگاه بین‌المللی کار بزرگترین رویداد کاریابی و خدمات وابسته به کاریابی در داخل کشور است و فضایی است برای ارتباط مستقیم بین کارجویان و کارفرمایان برای ایجاد رقابت منابع انسانی با یکدیگر. ورود نمایشگاه کار به سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی موضوعی بود که باید روی آن کار می‌کردیم تا نهادینه شود و خوشبختانه در مرکز کار ایران توانستیم این اتفاق را به سرانجام برسانیم و از هفته آینده میزبان همه شرکت‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌ها در دومین نمایشگاه هستیم.

رئیس مرکز کار ایران افزود: ایجاد سطح دسترسی برابر به فرصت‌های شغلی مشخص برای همه کارجویان واجد شرایط و در بعد بین‌المللی حضور شرکت‌ها و سازمان‌های خارجی می‌تواند یک نوع کارگاه خارجی برای آشنایی کارکنان و کارجویان ایرانی با فضای کسب و کار باشد.

حضور ۱۲ مرکز کاریابی خارجی در دومین نمایشگاه بین‌المللی کار

سمیعی تصریح کرد: افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی کار روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور وزیر کار و تعدادی از شخصیت‌های برجسته و فعالان اقتصادی، شرکت‌ها، سازمان‌ها، برندهای بزرگ و کوچک، شرکت‌های نوپا و دانش بنیان، استارت‌آپها و وزارتخانه‌های مختلف برگزار می‌شود و در این دوره همچون دوره قبل، از کشورهای خارجی شرکت خواهند داشت و ۱۲ مرکز کاریابی خارجی با مالکیت و مدیریت کاملاً خارجی در نمایشگاه امسال شرکت دارند، از سوی کاریابی‌های داخلی هم استقبال خوبی صورت گرفته است.

حضور ۳۶ شرکت خارجی در نمایشگاه امسال

به گفته وی تاکنون ۳۶ شرکت خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، ایرلند، ترکیه، فرانسه، سنگاپور، مالزی و هند حضور خود را در نمایشگاه قطعی کرده‌اند.

دبیر دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران در پاسخ به سوال ایسنا درباره تفاوت نمایشگاه بین‌المللی کار با نمایشگاه‌های دانشجویی کار، گفت: در داخل کشور نمایشگاه‌های دانشجویی بسیاری داریم که عمدتاً روی بخش مشخصی از بازار کار و تخصص‌ها برای ورود به بازار کار تمرکز دارند ولی فرق نمایشگاه بین‌المللی کار با نمایشگاه‌های کار دانشجویی این است که بازار هدف نمایشگاه بین‌المللی ایران گسترده و شامل شرکت‌ها، سازمان‌ها، برندها، استارت‌آپها و کارجویان است.

ارائه بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی در اولین نمایشگاه بین‌المللی کار

سمیعی به دستاوردهای اولین نمایشگاه بین‌المللی کار که سال قبل برگزار شد، اشاره و اظهار کرد: در نمایشگاه اول بیش از سه هزار فرصت شغلی توسط شرکت کنندگان به کارجویان ارائه شد و بیش از ۱۹۰۰ نفر نیز در این فاصله مشغول کار شدند. بحث از بین رفتن فرصت شغلی یکی از چالش‌های امروز است که با توجه به تغییر ماهیتی در مشاغل پیش بینی می‌شود که در نمایشگاه امسال بیش از ۴۰ درصد ظرفیت اشتغال و فرصت‌های شغلی اضافه و ارائه شود.

رئیس مرکز کار ایران ادامه داد: یکی از خدماتی که در نمایشگاه اول ارائه دادیم، خدمات بازدید رایگان مدیران ارشد شرکت کنندگان نمایشگاه اول از کسب و کارهای بزرگ اروپایی و تعدادی از برندهای معتبر بود تا از این طریق بعد ملی را با مباحث بین‌المللی گره بزنیم. در کنار نمایشگاه پنل‌های تخصصی، ارائه خدمات شبکه‌سازی و معرفی استارت‌آپها و شرکت‌های دانش بنیان را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا که آیا تحریم‌ها در برگزاری نمایشگاه اثرگذار بوده است یا خیر؟ گفت: تحریم‌ها همه بخشها را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما با توجه به اینکه بازار کار ایران از بعد نیروی انسانی جذابیت‌هایی برای شرکت‌های خارجی دارد تخصص‌هایی که کارجویان دارند، تخصص‌های عمیقی است و صرفاً به یک بازآموزی یا مهارت آموزی کوتاه مدت نیاز دارد لذا چندان تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد.

سمیعی همچنین با اشاره به وجود دفاتر داخلی و خارجی مرکز کار ایران، گفت: از طریق دفاتر داخلی و خارجی خود اطلاعات بین‌المللی بازار کار منابع انسانی را به کارفرمایان و کارجویان ارائه و از شاغلان ایرانی مشغول به کار در کشورهای حوزه فعالیت حمایت می‌کنیم.

ارائه خدمات به کارجویان ایرانی در سه کشور آلمان، چین و انگلیس

به گفته وی، مرکز کار ایران دارای سه دفتر در کشورهای انگلیس، آلمان و چین است که به کارجویان و کارفرمایانی که در حوزه‌های مختلف اشتغال فعالیت دارند، در بخش‌های علمی، توانمندسازی نیروهای انسانی برای ورود به بازار کار، دوره‌های کوتاه مدت بین‌المللی کار، آموزش ورود به بازار کار و خدمات مشاوره‌ای به افراد و شرکت‌ها ارائه خدمات می‌کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این معاون اشتغال وزیر کار، ایجاد رقابت در حوزه منابع انسانی و نزدیک شدن سه ضلع کارجویان، کارفرمایان و کاریابی‌ها به همدیگر را مهم‌ترین هدف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کار عنوان کرده بود.

همچنین مطالعه کنید:

مبین‌نت، پیشرو در هوشمندسازی بانکداری سنتی

  به نقل از روابط‌عمومی مبین‌نت، بهبود تجربه مشتری یکی از اهداف برجسته در به‌کارگیری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.