چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / گزارش تخلفات شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه به قوه قضاییه ارسال شد
گزارش تخلفات شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه به قوه قضاییه ارسال شد

با تصویب مجلس

گزارش تخلفات شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه به قوه قضاییه ارسال شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که گزارش مربوط به تخلفات شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه عمدتا پیرامون شیوه قیمت گذاری و نحوه واگذاری این شرکت به بخش خصوصی به قوه قضاییه ارسال شود.

پالایشگاه کرمانشاه

به‌ گزارش ‌ایسنا، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی گزارش این کمیسیون در خصوص تخلفات مرتبط با شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه را قرائت کرد.

از آن جا که این گزارش مبتنی بر ماده “۲۳۴” آیین‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی درباره عدم اجرای ماده “۲۱” قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل “۴۴” قانون اساسی و عدم رعایت شئونات در ماده “۴” آیین‌نامه‌ اجرایی شیوه قیمت گذاری بنگاه ها در واگذاری شرکت “پالایشگاه نفت کرمانشاه” تهیه شده است بعد از قرائت به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۲۷ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که این گزارش برای بررسی به قوه قضاییه ارجاع شود.

گزارش مشتمل بر پنج بخش با عناوین طرح مساله، مقررات حاکم بر واگذاری و اهلیت مشتری، روش‌های تعیین قیمت پایه سهام، سایر ایردات واگذاری و جمع بندی نهایی است.

در جمع بندی این گزارش تاکید شده است که کمیسیون انرژی، سازمان خصوصی سازی را در عدم اجرای ماده “۲۱” قانون اجرای سیاست های کلی اصل “۴۴” قانون اساسی و عدم رعایت شئونات در ماده “۴” آیین‌نامه‌ اجرایی شیوه قیمت گذاری بنگاه‌ها و نحوه اعمال شیوه‌های مذکور در خصوص واگذاری شرکت “پالایشگاه نفت کرمانشاه” به بخش خصوصی مسئول می داند و پیشنهاد می‌کند صرف نظر از این که املاکی در قیمت گذاری لحاظ نشده است و کتمان گردیده است. قرارداد واگذاری فسخ و متخلفان به علت فراهم کردن موجبات ضرر دهی و بدهی شرکت پالایش نفت کرمانشاه تحت پیگرد قرار گرفته و بعد از سود آوری شرکت و اصلاح ساختار و رعایت صرفه و صلاح بیت المال و الزامات قانونی ضمانت قبل از واگذاری اعاده وضعیت شود.

ادامه‌ دارد…

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.