صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / کیهانی: شرایط مالی بازیکنان واترپلو خیلی سخت است
کیهانی: شرایط مالی بازیکنان واترپلو خیلی سخت است

کیهانی: شرایط مالی بازیکنان واترپلو خیلی سخت است

ملی‌پوش واترپلوی ایران با انتقاد از شرایط سخت مالی در این رشته، گفت: به همان چند سکه بازی‌های آسیایی دلخوش بودیم که آن‌ها را هم تاکنون نگرفته‌ایم.

امیرحسین کیهانی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امیرحسین کیهانی ، در مورد برنامه‌ها و شرایط فعلی تیم ملی واترپلو توضیح داد: بعد از اتمام بازی‌های لیگ اردوی دو هفته‌ای را قبل از عید داشتیم و بعد از عید هم از تاریخ ۱۷ فروردین ماه اردوهای خود را شروع کرده‌ایم که امیدوارم به نتایج خوبی هم دست پیدا کنیم. باید بگویم که ما بعد از ۴۴ سال مدالی را برای ورزش ایران آوردیم که به نظرم مدال ارزشمندی بود و تأیید این حرفم پرداختن رسانه‌ها به این موضوع خوشحال کننده بود، اما اصلاً آنطور که انتظار داشتیم از ما تقدیر نشد و به هیچکدام از انتظاراتی که چه در بحث مالی و چه در بحث حمایت از این رشته داشتیم، نرسیدیم. البته قول‌هایی داده‌اند اما فعلاً چیزی ندیده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط مالی، تیم ملی واترپلو می‌تواند به نتایج خوبی در مسابقات پیش رو دست پیدا کند؟ توضیح داد: با این شرایطی که هست من میگویم خیر چون واقع بین هستم. تیم‌هایی که قبلاً با آن‌ها بازی کرده‌ایم به شرایط اقتصادی ما نگاه نمی‌کنند و الآن هم اردوهای منظم خود را پیگیری می‌کنند و در رقابت‌های بین قاره‌ای هم شرکت کردند که سطح بالایی داشت. ما در وضعیت قبل هستیم و آن‌ها هم پیشرفت کرده‌اند و هم تمریناتشان بهتر شده است.

بازیکن تیم ملی واترپلو درباره نظر چیریچ برای ادامه فعالیت با ایران نیز گفت: قطعاً چیریچ را همه بازیکنان می‌پرستند. او هم از نظر رفتاری و هم از نظر فنی فوق‌العاده است. حیف است او را به دلیل مسائل مالی یا نداشتن بازی تدارکاتی از دست بدهیم. درست است که ما از جوانی تا به امروز بدون پول تمرین کرده‌ایم اما از جوانی به بعد نیاز به مسئله مالی زیاد است چون اهداف بزرگ‌تری برای هر ورزشکار پیش رو است. چیریچ نیز به دلیل مسائل مالی برخی از بازیکنان خوب خود را از دست می‌دهد که اصلاً برای تیم ملی واترپلو خوب نیست.

او با انتقاد از شرایط سخت مالی تیم ملی واترپلو و بازیکنانش، افزود: هدف ما مدال بازی‌های آسیایی بود که به آن رسیدیم اما، مطمئناً این هدف می‌تواند بزرگ‌تر باشد، مثل مسابقات انتخابی المپیک. رسیدن به این هدف سخت است و باید این مسائل مالی که اصلی‌ترین مشکل تیم ملی واترپلو است برطرف شود.

کیهانی در پاسخ به این سوال، آیا مسائل مالی روی رفتار و عملکرد الکساندر چیریچ (سرمربی تیم ملی) تأثیر گذاشته است؟ اظهار کرد: خوشبختانه اینطور نیست. چیریچ یک فرد کاملاً حرفه‌ای است که چه پول باشد چه نباشد همه مسائل را پشت در استخر گذاشته و برای تمرین کنار بازیکنان حاضر می‌شود.

ملی‌پوش واترپلوی ایران با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل واترپلوی ایران مسائل مالی است، توضیح داد: از وزارت ورزش خواهش می‌کنم به ما نیز نگاه کند، دل ما به همان چند سکه‌ای که می‌خواستند بدهند خوش بود اما الآن می‌گویند در جنگ اقتصادی هستیم. امیدوارم اگر قرار شد سکه‌ها را بدهند پول چند سال پیش را نداده و سکه‌ها را با قیمت روز به همه ورزشکاران بدهند. ما دوست داریم در این رشته ادامه داده و به موفقیت برسیم اما، شرایط سخت است و نمی‌توانیم ادامه دهیم. همه مشکل ما مسائل مالی است و حتی فدراسیون هم با توجه به این وضعیت کنونی در مورد حقوق‌های بسیار ناچیز ما نیز یک روز می‌گوید حقوق می‌دهیم و یک روز حرف دیگری می‌گوید. شرایط سخت است و امیدوارم از ما حمایت کنند. اگر برای انتخابی المپیک تمرین می‌کنیم ما را حمایت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.