صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / پس زدگی فاضلاب در محله عین دو اهواز + فیلم
پس زدگی فاضلاب در محله عین دو اهواز + فیلم

پس زدگی فاضلاب در محله عین دو اهواز + فیلم

بعد از سیلاب خوزستان محله عین دو و محله پاستوریزه هنوز درگیر مشکلاتی هستند که مردم خوزستان دست به دست شهرداریهای شهرهای معین و مسئولین خوزستان در پی رفع و رجوع آن از جمله انتقال فاضلاب سطح شهر به داخل رود کارون هستند.

عین دو

به گزارش کسب و کار نیوز، محله پاستوریزه شهرداری منطقه ۳ اهواز از جمله محلاتی است که در نزدیکی کارون قرار دارد و شهرداری‌های شهرهای معین در مناطق کناره کارون در حال ساخت سیل بندهایی با ارتفاع ۵ متر هستند.

همچنین کف کش‌های شش اینچی آب را از فاضلاب‌های اهواز به رودخانه کارون منتقل می‌کند تا آب گرفتگی شهر اهواز در منطقه سه کاهش پیدا کند.

همچنین محله عین دو اهواز که محله‌ای حاشیه ایست و بدون سند شکل گرفته و مردم آن خواستار رسیدگی و مطالبات شهری هستند این روزها به واسطه سیل مورد توجه قرار گرفته است، عین دو فقط مشکل سیل ندارد بلکه رسیدگی به این منطقه فراموش شده است.

لازم به توضیح است فرماندار اهواز با اشاره به بارندگی‌های پیش‌رو گفت: تحکیم سیل‌بندها در حال انجام است و اهواز برای دبی بسیار بالا آماده شده است.

در حال حاضر دبی رودخانه دز ۱۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه و دبی رودخانه کارون ۱۶۰۰ مترمکعب بر ثانیه تنظیم شده است و حجم آب رودخانه کارون در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

فرماندار اهواز بیان کرد: اکنون قسمتی از آب‌ها به سمت کارون و بخشی به تالاب هورالعظیم هدایت شده است. به دلیل اینکه سطح زمین در منطقه گلدشت بسیار پایین است آب‌هایی که از سمت زهکش دهخدا خارج می‌شد این منطقه را تحت تاثیر قرار داد و مجددا برگشت آب از پایین‌دست به بالادست را شاهد هستیم. به دلیل اینکه خروج آب به سمت تالاب هورالعظیم به سختی انجام می‌شود برگشت آب از سمت زهکش دهخدا به سمت مناطق عین ۲، گلدشت و گلبهار سرریز می‌شود که در حال حاضر ماشین‌آلات مشغول کار هستند تا آسیبی به مناطق وارد نشود.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.