صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نانسی پلوسی: حزب دموکرات را نباید به خاطر تفکرات عده‌ای سوسیالیست دانست

نانسی پلوسی: حزب دموکرات را نباید به خاطر تفکرات عده‌ای سوسیالیست دانست

رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد، حزب او چنان چه می‌خواهد دونالد ترامپ را در انتخابات سال ۲۰۲۰ شکست دهد باید از "تهدید" سیاست‌های لیبرالی که ستاره های نوظهور این حزب در پیش گرفته‌اند برحذر باشد.

نانسی پلوسی

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در جریان شرکت در یک گردهمایی در مدرسه اقتصاد لندن در یک سخنرانی به شرح دیدگاه میانه‌رویی  پرداخت که به گفته او می‌تواند رای جمهوری‌خواهان سرخورده از رویکردهای دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را جلب کند.

او در این سخنرانی پروتکل دیپلماتیک استاندارد آمریکا را مبنی بر عدم انتقاد مقامات بلندپایه  از رییس جمهور در زمان حضور در کشورهای خارجی را رعایت کرد. با این حال او در این سخنرانی صراحتا تصریح کرد چهره‌های مترقی جدید دموکرات‌ها نظیر آلکساندریا اوکازیو ــ کورتز و چند چهره دیگر که در انتخابات میاندوره‌ای  ۲۰۱۸ وارد کنگره شدند، تنها نماینده یک گروه اقلیت در جامعه آمریکا هستند.

نانسی پلوسی با اشاره به انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر که در جریان آن دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آوردند خاطر نشان کرد: هنگامی که ما این انتخابات را پیروز شدیم، این پیروزی مربوط به حوزه های متعلق به من و یا آلکساندریا اوکازیو ــ ‌کورتز نبود. این حوزه‌ها عمدتا دموکرات بودند و در آنها هر دموکراتی که مطرح می‌شد پیروز می‌شد.

وی در ادامه‌ صحبت‌های خود، اضافه کرد: چیزی که ما می‌گوییم این است که باید پیامی داشته باشیم که ضمن این که خوشایند مردم باشد، آنها را تهدید نکند.

پلوسی در سفری رسمی به شهر لندن رفته تا در جریان پیشرفت تلاشها در این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

او همچنین در دیداری که روز یکشنبه‌ با جرمی کوربین ، رهبر حزب کارگر انگلیس داشت، علیه یهودی ستیزی در سیاست صحبت کرد و بعدا در توییتی اعلام کرد که او و کوربین اهمیت حمایت از حقوق بشر و لزوم رویارویی قدرتمند با یهودی ستیزی و اسلام هراسی را مورد بحث قرار دادند.

این رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای نیز تاکید کرد، ایدئولوژی‌های سوسیالیستی که اخیرا مورد پذیرش برخی هم‌حزبی‌های چپ‌گرای او قرار گرفته را رد می‌کند و به گفته او، این نمی‌تواند نماینده ای برای اتفاق نظر موجود در داخل حزب دموکرات باشد.

پلوسی در مصاحبه با برنامه” ۶۰ دقیقه” شبکه سی.بی.اس و مجری آن لسلی استال گفت‌: حزب دموکرات به رغم این حقیقت که همه کاندیداهای ارشدش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حامی از بین بردن بازار  بیمه های بهداشت و درمان خصوصی هستند، کاملا تسلیم سوسیالیسم نشده است.

مجری این برنامه استال، به او درباره اصرار دموکرات‌ها بر طرح بیمه بهداشت و درمان برای همه گفت‌: این طرح به دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا این اجازه را می‌دهد که بگوید، شما همگی سوسیالیست هستید.

با این حال پلوسی در پاسخ گفت‌:  آیا می دانید زمان ریاست جمهوری لیندون جانسون هنگامی  که این طرح بیمه بهداشت و درمان توسط کنگره به سرانجام رسید رونالد ریگان گفت‌، این طرح ما را به سمت دیکتاتوری سوسیالیستی می‌برد؟ این پیش زمینه همواره در بین جمهوری‌خواهان جاری بوده است. با این حال من، سوسیالیسم را به عنوان یک سیستم اقتصادی رد می کنم. اگر کسانی چنین دیدگاهی را ندارند، مربوط به خودشان می‌شود و این را نمی‌توان دیدگاه حزب دموکرات به شمار آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.