صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / روش اشتباه محاسبه حقوق فرهنگیان با اجرای رتبه‌بندی
روش اشتباه محاسبه حقوق فرهنگیان با اجرای رتبه‌بندی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

روش اشتباه محاسبه حقوق فرهنگیان با اجرای رتبه‌بندی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی موضوعی است که اگرچه منجر به افزایش حقوق خواهد شد ولی هدف اصلی آن افزایش حقوق نیست اظهار کرد: برخی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح رتبه بندی را تقسیم بر تعداد فرهنگیان می‌کنند که یک کار غیرکارشناسی بوده و اذهان را مشوش می‌کنند.

علی الهیار ترکمن- علی اللهیار ترکمن- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

علی الهیار ترکمن، درباره سرانجام طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: منتظر رفتن لایحه رتبه بندی از دولت به مجلس هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: متن پیش نویسی که وزارتخانه آماده کرده بود یک بار در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح و به تصویب رسید، اما در صحن علنی دولت ابهاماتی به آن وارد شد و مجدداً آن را به کمیسیون اجتماعی عودت دادند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما ابهامات را برطرف کردیم و منتظر هستیم مجدداً در صحن علنی دولت مطرح شود گفت: وزیر آموزش و پرورش پیگیر این موضوع است تا بتواند مصوبه رتبه بندی را هر چه سریع تر از دولت بگیرد.

الهیار ترکمن افزود: اگر لایحه دولت به مجلس رفته و در آنجا به تصویب برسد، هر زمان که مشخص کنند قانون برای ما لازم الاجراست و تمهیدات اجرای آن را پیش‌بینی می‌کنیم.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه رتبه بندی موضوعی است که اگرچه منجر به افزایش حقوق خواهد شد ولی هدف اصلی آن افزایش حقوق نیست اظهار کرد: برخی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح رتبه بندی را تقسیم بر تعداد فرهنگیان می‌کنند که یک کار غیرکارشناسی بوده و اذهان را مشوش می‌کنند.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی یک مبنای علمی برای بالا بردن سطح کیفی تدریس و یادگیری دارد و برای ایجاد انگیزه خود کنترلی در معلمان لازم است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: معلم باید با تلاش خود امتیازاتی کسب کرده و به سطوح بالاتری در رتبه علمی و مالی دست یابد.

الهیار ترکمن ادامه داد: باید کمک کنیم که اجرای درست رتبه بندی معلمان یک بار برای همیشه اتفاق بیافتد و فرهنگیان از عواید آن بهره‌مند شوند.

وی همچنین درباره کمک سرانه مدارس شبانه روزی اظهار کرد: سال ۹۷ سال بسیار خوبی برای مدارس شبانه روزی بود ما اعتبارات خوبی از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گرفتیم و از محل منابع آموزش و پرورش نیز اعتبارات خوبی به استانها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری با همکاری وزارت رفاه چند مرحله سبدهای کالایی در مدارس شبانه روزی توزیع کردند و ما کمترین سطح مشکلات را در این مدارس داشتیم که امیدواریم در سال ۹۸ نیز این رویه ادامه یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.