صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / پاک‌آیین: حمایت اقشار مختلف مردم از سپاه، توطئه آمریکا را خنثی کرد
پاک‌آیین: حمایت اقشار مختلف مردم از سپاه، توطئه آمریکا را خنثی کرد

پاک‌آیین: حمایت اقشار مختلف مردم از سپاه، توطئه آمریکا را خنثی کرد

سفیر پیشین ایران در آذربایجان گفت: اقدام آمریکا علیه سپاه در جهت حمایت از داعش و النصره بود تا این گروه‌ها بتوانند کارهای خود را در این مناطقی که هنوز در عراق و سوریه حضور دارند، ادامه دهند.

پاک آیین

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا اقدام آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه را مغایر با موازین و قوانین بین‌المللی دانست و گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند ارتش‌ها و نهادهای رسمی کشورهای دیگر که مسئول حفظ امنیت کشورشان هستند را در لیست نهادهای تروریستی قرار دهد به همین دلیل تصمیم ترامپ از سوی جامعه جهانی حمایت نشد و مورد مخالفت جدی هم‌پیمانانش نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: حتی این اقدام در داخل آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مغایر با منافع ملی آمریکا و خطرناک برای ارتش آمریکا قلمداد شد.

این دیپلمات کشورمان با بیان این‌که وجود تندروهایی مثل بولتون و پمپئو در کاخ سفید در اجرای این اقدام مؤثر بوده است اظهار کرد: آنها به دنبال آن هستند تا اقدام‌های انتقام‌جویانه خود علیه ایران را محقق کنند. به علاوه این اقدام همسو با منویات نتانیاهو بود و بعد از انجام آن شخص نتانیاهو از این‌که ترامپ پیشنهاد او در اعلام سپاه به عنوان یک نهاد تروریستی را انجام داده است تشکر کرد.

پاک آیین واکنش ایران در مورد این اقدام آمریکا را مناسب ارزیابی کرد و گفت: شورای عالی امنیت ملی ایران سنتکام را در فهرست نهادهای تروریستی قرار داد. اگر چه سنتکام به عنوان ارتش آمریکا فعالیت می‌کند اما از مصادیق یک نهاد حامی تروریست‌های داعش و النصره است. در عراق و سوریه آنها حامی تروریست‌ها هستند. از این رو معتقدم اقدام آمریکا علیه سپاه در جهت حمایت از داعش و النصره بود تا بتوانند کارهای خود را در این مناطق ادامه دهند.

وی درباره اثرات اقتصادی این اقدام آمریکا علیه سپاه اظهار کرد: به نظرم آمریکایی‌ها برای اینکه مقداری فشار را از خودشان کم کنند گفتند که این کار برای اعمال فشار اقتصادی علیه سپاه است در حالی که این اقدام بیشتر در جهت انجام عملیات روانی در داخل ایران و ایجاد نارضایتی بوده است این در حالی است که حمایت اقشار مختلف مردم از سپاه توطئه آنها را خنثی کرد و باعث وحدت بیشتر در داخل ایران شد. سپاه از قبل هم مورد تحریم‌های آمریکا بوده و امر تازه‌ای نیست.

این دیپلمات کشورمان درباره احتمال هرگونه تنش و درگیری میان ایران و آمریکا در پی این اقدام تصریح کرد: بعید می‌دانم آمریکا بعد از این کار به دنبال حمله نظامی یا تحریک ایران و تهدید به حمله و درگیری باشد چون اولاً توانایی سپاه و ارتش ایران را می‌داند و دوم این‌که مردم آمریکا آن را نمی‌پذیرند به علاوه که ترامپ می‌داند جنگ با ایران فایده‌ای ندارد. در عین حال کشور باید هوشیار باشد و در جهت منافع ملی اقدامات و تحرکاتش را انجام دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.