صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پاکسازی گل‌ولای منطقه پل‌دختر با دریل افقی ساخت محققان دانشگاهی
پاکسازی گل‌ولای منطقه پل‌دختر با دریل افقی ساخت محققان دانشگاهی

پاکسازی گل‌ولای منطقه پل‌دختر با دریل افقی ساخت محققان دانشگاهی

محققان مرکز تحقیقات مکانیک خودرو دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین موفق به ساخت دریل افقی برای خروج گل‌ولای شدند.

دستگاه خارج کننده گل و لای

مرتضی موسی‌خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بعد از حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده طی تماس وی با واحد قزوین دستور یک کار جهادی صادر شد تا طی آن یک محصول برای خروج گل‌ولای تولید شود.

وی ادامه داد: محققان مرکز تحقیقات مکانیک خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به همراه تیم ۱۲ نفره در یک اقدام فوری طی سه روز با امکانات موجود در کشور و نوآوری، موفق به ساخت دریل افقی برای خروج گِل‌ولای شدند.

موسی خانی تشریح کرد: بعد از سیل، گِل‌ولای موجود در حال تبدیل شدن به کلوخ بود و با توجه به اینکه خاک مناطق سیل‌زده رسی است، برای خارج کردن گل‌ولای از منازل امکان ورود لودر و تجهیزات سنگین وجود نداشت؛ به همین منظور دستگاه موردنظر، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ساخته و پس از آزمایش در شهرستان پل‌دختر به‌کار گرفته شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اتمام کار خروج آثار باقیمانده از سیل، مأموریت نیز در آن منطقه رو به پایان است و در صورت نیاز به سایر مناطق نیز دستگاه را ارسال خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تصریح کرد: این دستگاه با توجه به قابلیت‌های موجود می‌تواند بسته به شرایط و درخواست مدیریت بحران به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.