صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صدور موافقت‌نامه قطعی تاسیس پنج مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
صدور موافقت‌نامه قطعی تاسیس پنج مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صدور موافقت‌نامه قطعی تاسیس پنج مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با هدف کمک به محققان و پژوهشگران با تاسیس پنج مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت قطعی کرد.

پژوهش-آزمایشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محسن تفقدی در این باره اظهار کرد: به دنبال عملکرد مطلوب و قابل قبول پنج مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک، سرطان، ژنتیک پزشکی، جراحی سرطان و آلرژی در دویست و هفتادو یکمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تأسیس این مراکز موافقت قطعی بعمل آمد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص روند شکل گیری و صدور موافقت‌نامه قطعی گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بعد از صدور موافقت نامه اصولی به مراکز تحقیقات فرصت می‌دهد ظرف یک تا سه سال فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی متناسب با وظایف خود را انجام داده و در صورت کسب امتیاز لازم بعد از سه سال موافقت نامه قطعی آن مرکز صادر و در صورت عدم کسب امتیاز، موافقت‌نامه اصولی باطل شود که مراکز تحقیقات ذکر شده به استناد رأی صاره در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت موافقت قطعی را اخذ کردند.

تفقدی ضمن قدردانی از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط این مراکز گفت: توسعه و بکارگیری دانش، انجام پژوهش‌های بنیادی، جذب و نگهداری نیروی انسانی فعال و متخصص و کوشش جهت جذب حمایت و همکاری سایر مراکز تحقیقاتی از جمله اهداف تعیین شده برای این مراکز است.

وی تاکید کرد: تمهید زیرساخت‌های لازم جهت جذب و تربیت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های پژوهشی مرتبط و نیز گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی در قالب تفاهم نامه‌های مدون از دیگر مواردی است که باید رؤسای این مراکز به آن توجه کنند.

طبق اعلام وبدا، تفقدی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۶ مرکز تحقیقات موافقت قطعی خود را دریافت کرده‌اند و ۱۹ مرکز تحقیقات هم موافقت اصولی دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.