صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / خرید ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان سیستان وبلوچستان
خرید ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت

خرید ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان سیستان وبلوچستان

زاهدان_، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: همه ساله در استان بدلیل شرایط آب و هوایی برداشت گندم از نیمه دوم اسفندماه در مناطق جنوب سیستان وبلوچستان آغاز می‌شده است ولی امسال بدلیل بارندگی کار برداشت گندم از اوایل فرودین ماه آغاز شده وتاکنون کار برداشت ۴۰۰هکتار از گندمزارهای استان به اتمام رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز غلام حیدر زورقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، اظهار داشت : در سال زراعی جاری ۳۲هزار و۱۵۰هکتار گندم در اراضی کشاورزی استان کشت شده است.
وی افزود : همزمان با برداشت گندم ۱۱مرکز خرید گندم در استان راه اندازی شده وتاکنون بیش از ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری کرده اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص قیمت خرید گندم مازاد بر مصرف تصریح کرد : شورای اقتصاد به طور رسمی نرخ مصوب خرید تضمینی گندم معمولی و نان را برای هر کیلوگرم ۱۷۰۰ تومان و گندم دروم را ۱۷۷۰ تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد ابلاغ کرد.
وی ادامه داد : بر اساس مصوبه ابلاغ شده برای حمایت از گندمکارانی که مزارع آنان دارای کنترل کیفی و بهداشتی مطلوب و گندم تولیدی آنان در حد استاندارد و کیفیت ممتاز باشد، گندم معمولی با نرخ ۱۷۵۰ تومان و گندم دروم تا ۱۸۰۰ تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد خریداری می شود.
شایان ذکر است خرید گندم از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی ومدیریت داده های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی ثبت مشخصات کرده باشند ملاک عمل خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.